Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا افزود: ضعیف بودن پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت نکردن مقررات رنگ بندی شیوع کرونا  موجب شده شیوع بیماری کرونا با سرعت در استان هرمزگان اوج بگیرد.
وی بیان داشت: متاسفانه هرمزگان سومین استان کشور است که ضعیف ترین و کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: تعداد فوتی ها به دلیل بیماری کرونا در استان، هر هفته در حدود ۵۰ نفر است و تعداد بیماران بستری بویژه در شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرخمیر، قشم، بندرلنگه، پارسیان و کیش بسیار زیاد است.
۱۱ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی است
استاندار هرمزگان تصریح کرد: ۱۱ شهرستان در استان هرمزگان شامل، بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.
همتی یادآورشد: طبق ضوابط و مقررات و وضعیت قرمز شیوع کرونا تمامی مشاغل گروه های شغلی ۲، سه و چهار در این شهرستان ها باید تعطیل باشند.
وی گفت: در هفته های گذشته با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی به این گروه های شغلی اجازه فعالیت دادیم، اما متاسفانه همکاری خوبی را در این زمینه شاهد نبودیم و از امروز تعطیلی مشاغل اعمال خواهد شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به شدت احساس خطر می کند و اعلام کرده تخت های بیمارستانی به خصوص در بندرعباس، تکمیل شده است و با توجه به این وضعیت، همه ضوابط و مقررات وضعیت قرمز توسط فرمانداران و نیروی انتظامی اعمال می شود و اصناف نیز باید این مقررات و تعطیلی ها را رعایت کنند.
همتی با اشاره به تعطیلی سه روزه پایان هفته جاری همزمان با عید سعید قربان، اظهار داشت: در این سه روز تمامی ورودی و خروجی شهرها و روستاها در هرمزگان به طور جدی و کامل بسته خواهد بود و از هیچ شهری به شهر دیگر و همچنین به روستاها اجازه تردد و مسافرت نخواهیم داد.
وی اضافه کرد: باید برای کاهش شیوع کرونا در استان، ۲ هفته کار فوق العاده انجام دهیم و از مردم می خواهیم همکاری لازم را داشته باشند و از سفر و رفت و آمد غیرضروری و برگزاری دورهمی ها و مراسم ها به طوری جدی خودداری کنند.
استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، بیان داشت: اگر بنا شد نماز عید قربان برگزار شود، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و در نقاط مشخص و فضای باز و با هماهنگی ستادهای برگزاری نماز با حداکثر تعداد ۷۰ نفر خواهد بود تا جان و سلامتی مردم در این شرایط خطرناک، حفظ شود.
واکسیناسیون کرونا در هرمزگان به سرعت در حال انجام است وهمتی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در استان هرمزگان به سرعت در حال انجام است و همکاری مردم در این زمینه در راستای دریافت واکسن مهم است.
وی ادامه داد: تعداد تست های تشخیص کرونا در استان افزایش یافته تا سریع تر بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شوند و با قرنطینه خود، بیماری را به دیگران منتقل نکنند.
استاندار هرمزگان افزود: گروه های نظارتی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان، به طور جدی بر قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا نظارت کنند و خود این افراد هم به عنوان یک مسوولیت اجتماعی و اخلاقی، رعایت این قرنطینه را جدی بگیرند.
همتی بر ضرورت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های مسوول به طور دقیق ضابطه ها را اعمال و ورودی و خروجی شهرها و روستاها به شدت کنترل کنند و ممنوعیت رفت و آمدهای غیرضروری اعمال خواهد شد تا شدت بیماری در استان کاهش پیدا کند.
وی همچنین بر لزوم نظارت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر جلوگیری از رفت و آمد روستا به روستا، شهر به روستا و شهر به شهر در هرمزگان تاکید کرد و گفت: خودروهای متخلف طبق قوانین و مقررات جریمه خواهند شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امور عمرانی و تولیدی نباید تعطیل شود و باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری هرمزگان ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان محدودیت های کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار هرمزگان کرونا در استان وضعیت قرمز شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند