Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از پایان دفاع مقدس می‌گذرد و به مرور زمان شاهد فقدان جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم، باید برای مستندسازی گنجینه خاطرات شفاهی این پیشکسوتان وارد عمل شویم.

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان روز گذشته در جریان بازدید از پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشهد افزود: باید برای مستندسازی خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس تعجیل کنیم تا این خاطرات به‌ عنوان یک سرمایه تمام‌ نشدنی برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به پیشکسوتان دفاع مقدس،  نقش یگان‌های رزم خراسان را در هشت سال جهاد حق علیه باطل، تأثیرگذار خواند و ادامه داد: یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل داشتند که باید با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از یک سو و ثبت خاطرات پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس از سوی دیگر نسبت به ماندگار کردن این نقش اثرگذار اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ملت نجیب ایران شایسته دریافت بهترین خدمات است و مؤید این ادعا حضور پرشور مردم شهرستان‌های محروم استان در انتخابات ۲۸ خرداد به رغم وجود برخی مشکلات و نابسامانی‌ها بود.

ساخت موزه دفاع مقدس استان در ایستگاه پایانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: عمده عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان بر پروژه محوطه‌سازی متمرکز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های میدانی، محوطه‌سازی آن در هفته دفاع مقدس امسال به پایان خواهد رسید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: بالغ بر ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان در شهرستان‌های مختلف، تجربیات خود را در اختیار جوانان "آتش به اختیار" قرار می‌دهند و تاکنون برکات فراوان از این همکاری مخلصانه و بی چشم‌داشت حاصل شده است.

وی ادامه داد: اکنون که کتابخانه و مرکز اسناد دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده و موزه دفاع مقدس نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد، این نیاز احساس می‌شود که به موضوع نگهداری و مدیریت این مراکز فرهنگی به صورت ویژه توجه شود تا به موازات بهره‌برداری از پروژه‌ها، شاهد استحصال نتیجه‌گیری‌های مطلوب فرهنگی و محتوایی از این مرکز نیز باشیم.

دانشنامه دفاع مقدس در ۲۵۰۰ مدخل در حال گردآوری است

همچنین امروز نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مشهد بازدید کردند، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در جریان این بازدید نیز گفت: طبق برآوردهای انجام شده بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مدخل برای تالیف دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی تعریف‌ شده که لازم است ۳۰ جلد به این اثر فاخر اختصاص یابد.

سردار یوسفعلی زاده افزود: هم‌اکنون تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان با پژوهش‌های گسترده و با حضور بیش از یکصد نفر از اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در دست انجام است و امیدواریم سه جلد از آن که دربرگیرنده ۵۰۰ مدخل است، تا پایان سال جاری تدوین، تألیف و منتشر شود.

وی ادامه داد: تألیف کتب فاخر ادبی مشتمل بر خاطرات، داستان، داستان‌های کوتاه و زندگینامه فرماندهان شهید و رزمندگان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس، بخش دیگری از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که امیدواریم در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و تألیف فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس به مرحله انتشار برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پس از بهره‌برداری از ساختمان مرکز اسناد دفاع مقدس به‌ عنوان مرحله نخست مرکز فرهنگی، عملیات ساخت این پروژه عظیم در پنج عرصه مشتمل بر ساختمان مقاومت اسلامی، تالار همایش‌ها، ساختمان اداری، موتورخانه و محوطه‌سازی به‌ صورت همزمان در دست اجراست و امیدواریم در تعامل با مسوولان منطقه‌ای و شهرستانی، ساخت و تجهیز این پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: حمایت‌های مسوولان استانی و منطقه‌ای در تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در برخی نقاط استان ضروری است.

در پایان این نشست، جمعی از نمایندگان شهرستان‌های استان به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای تسریع در عملیات احداث موزه دفاع مقدس استان پرداختند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان دفاع مقدس خراسان رضوی پیشکسوتان دفاع مقدس دفاع مقدس استان موزه دفاع مقدس حفظ آثار و نشر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم