Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هفته گذشته بود که گمرک ابونصر فراهی در کشور افغانستان به دست طالبان افتاد و شرایط خاصی را در منطقه مرزی ماهیرود که در منطقه مرزی مشترک با این گمرک است ایجاد کرد.

برای اطلاع از وضعیت منطقه مرزی ماهیرود پس از تحرکات انجام شده در افغانستان، با تعدادی از رانندگان ایرانی و افغانستانی حاضر در این منطقه صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت بدون مشکل در مرز ماهیرود

یکی از رانندگان افغانستانی مستقر در مرز ماهیرود به خبرنگار ما می‌گوید: تردد در مرز ماهیرود به روال عادی صورت می‌گیرد و مشکل خاصی وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: از سمت کشور افغانستان نیز کامیون‌ها خالی از بار به مرز می‌آیند و برای بارگیری آماده می‌شوند تا دوباره به افغانستان باز گردند.

این راننده افغانستانی می‌گوید: تحرکات انجام شده در مرز ابونصر فراهی مشکلی را برای رانندگان و کامیون داران ایجاد نکرده است و اوضاع روال عادی خود را طی می‌کند.

یکی از تجار افغانستانی نیز که در بازارچه مرزی ماهیرود فعالیت دارد می‌گوید: بازرسی از کامیون‌ها به روال قبل انجام می‌شود و کامیون‌ها از طرف ایران و افغانستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

 طالبان کنترل گمرک ابونصر فراهی افغانستان را بدست گرفت

او بیان می‌کند: تحرکات افغانستان تنها به همان کشور محدود شده و مشکلی برای فعالان تجاری در مرز ماهیرود ایجاد نکرده است.

یکی از رانندگان ایرانی نیز که در بازارچه مرزی ماهیرود فعالیت می‌کند گفت: اوضاع در حال حاضر در مرز ماهیرود عادی است، اما کامیون‌های افغانستانی تردد کمتری دارند.

او افزود: تعداد کامیون‌هایی که در مرز ماهیرود تردد می‌کند، در زمان صبح کمتر از سایر زمان‌ها هستند.

این راننده اظهار کرد: تحرکات قبلی در کشور افغانستان باعث شد تا وقفه کوتاهی در فعالیت مرز ماهیرود صورت گیرد، اما دوباره اوضاع به حالت عادی باز گشته است.

وقفه‌ای در فعالیت مرز ماهیرود اتفاق نیفتاده است

مزیدی مدیر گمرک مرزی ماهیرود گفت: تحرکات کشور افغانستان باعث نشد تا در روند فعالیت بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود خللی ایجاد شود.

او افزود: با توجه به اینکه درگیری‌های کشور افغانستان در روز جمعه هفته پیش اتفاق افتاده است و در روز جمعه مرز تعطیل است، عملا هیچ گونه وقفه‌ای در روند فعالیت‌ها رخ نداده و تنها چند کامیون در روز‌های گذشته پشت مرز مانده بودند که با بازگشایی مرز در روز شنبه، این کامیون‌ها نیز عبور کردند.

مزیدی تصریح کرد: از دو درب در مرز ماهیرود تردد‌ها به کشور افغانستان انجام می‌شود.

چند روز پیش به علت شدت گرفتن درگیری‌ها در اسلام قلعه و گمرک ابونصر فراهی افغانستان این دو گمرک به کنترل نیرو‌های طالبان درآمد.

ایران و افغانستان دارای ۳ گمرک مرزی هستند که هم اکنون ۲ گمرک مرزی در کنترل طالبان است.

انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز ماهیرود بازارچه مرزی فعالان تجاری کشور افغانستان مرز ماهیرود ابونصر فراهی مرزی ماهیرود کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران