Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر سید مهدی حسینی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بدو تولد و در سه و ۶ ماهگی غربالگری شنوایی در مراکز درمانی بهزیستی انجام می‌شود که اگر نیاز به کاشت حلزون و یا سمعک داشتند آنها را به مراکز درمانی معرفی می کنیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی کودکان در گلستان اتفاق افتاده و تمام موارد کم شنوایی و ناشنوایی تشخیص داده و در کمتر از ۶ ماه به مرحله اقدام رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ پشت نوبتی در کاشت حلزون نداریم و همه آمارها به روز است، گفت: برای هزینه کاشت حلزون، سه میلیون تومان توسط بهزیستی و سه میلیون تومان توسط خانواده و بقیه توسط هیئت امنا پرداخت خواهد شد.

حسینی بیان کرد: همچنین در ادامه پشتیبانی های لازم از قبیل تعمیر قطعات، تهیه سمعک و سایر لوازم هم انجام می شود.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی گلستان ۲۷ کودک در سال گذشته کاشت حلزون شده و امسال هم چند کودک برای کاشت معرفی شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۳ هزار و یک نفر غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد ۱۹۸ نفر بیمار تشخیص داده شده و ۶۲ نفر درمان قطعی شده و بقیه در طول درمان هستند.

حسینی در خصوص غربالگری بینایی هم گفت: غربالگری بینایی در رده سنی سه تا ۶ سال بوده که در سال گذشته ۵۵ هزار و ۱۱۸ مورد انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان توضیح داد: از این تعداد هزار و ۱۵۲ نفر تشخیص عیوب انکساری و نیاز به عینک و غیره تشخیص داده شدند.

حسینی در خصوص واکسیناسیون کرونا هم گفت: طبق اولویت وزارت بهداشت افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند جزو اولویت های دریافت واکسن هستند و در گلستان ۸۷۳ نفر در این راستا واکسینه شده که ۱۰۰ درصد افراد واجد شرایط و ۷۵ درصد کل مجموعه را شامل می شوند.

کد خبر 5260179

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان کاشت حلزون شنوایی سید مهدی حسینی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا ایلام خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان شورای نگهبان شیوع کرونا اردبیل قوه قضاییه حجاب و عفاف کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی