Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر صبح امروز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ وارد کشور شد و برای توزیع سریع و سراسری در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در این مرحله یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دز واکسن به کشور وارد شد؛ با ورود این محموله که تاکنون توسط ۹ پرواز به کشور منتقل شده است مجموعا هشت میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته کریم همتی ، جمعیت هلال احمر در تلاش است با کمک همکاران سایر دستگاه‌ها و شرکای بین المللی در امر تهیه و انتقال واکسن به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد.

براساس این گزارش همتی در دیدار با حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور منتخب ضمن ارائه نخستین گزارش به رئیس جمهوری درباره روند واردات واکسن کرونا، افزود: اواخر سال گذشته آمادگی هلال احمر برای واردات واکسن از منابع معتبر به وزارت بهداشت را اطلاع دادیم، اما مجوز رسمی برای واردات ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا در ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ صادر شد.

وی ادامه داد: در فاصله کمتر از سه هفته نخستین محموله واکسن را وارد کردیم و از آن موقع تا کنون بالغ بر هفت میلیون دُز واکسن وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شده است.

همتی افزود: در این جلسه پس از تشریح فعالیت‌های پیشین در زمینه واردات واکسن، از اعلام آمادگی این جمعیت برای واردات ۳۰ میلیون دز دیگر تا زمان تامین واکسن داخلی خبر دادیم که چنانچه مورد تایید و تصویب ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت قرار گیرد، می‌توانیم با توجه به ارتباطات مهم بین المللی خود با کشور‌های دیگر و بویژه فدراسیون بین المللی و صلیب سرخ سریعا نسبت به رفع نیاز کشور اقدام کنیم.

به گفته وی تامین واکسن مورد نیاز برای اتباع و پناهندگان در کشور از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

همتی گفت: فدراسیون و مراکز بین المللی ۲ میلیون دلار اعتبار مالی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده اند تا نسبت به واکسیناسیون اتباع و پناهندگان در کشور اقدام شود. با توجه به اینکه عدم واکسیناسیون این افراد می‌تواند بر شیوع بیماری در کشور دامن بزند، در این جلسه آمادگی هلال احمر در این زمینه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر از مباحث مطرح شده در این جلسه را موضوع کمک به تسریع واکسیناسیون در کشور اعلام کرد و افزود:جمعیت هلال احمر ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور دارد که تجربیات ارزشمندی در زمینه واکسیناسیون خصوصا برای حجاج دارد. در این جلسه تاکید شد که این جمعیت می‌تواند تعداد این مراکز را به ۵۰۰ مرکز افزایش داده و با توجه به حجم بالای واکسیناسیون به تسریع در این زمینه کمک کند.

همتی با تاکید بر نتایج مفید این نشست گفت: در این جلسه رئیس جمهور منتخب ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته بر اولویت حمایت از متخصصان داخلی برای تولید واکسن، پیگیری برای واردات واکسن تا زمان رفع نیاز از داخل کشور را ضروری دانسته و علاوه بر این بر ضرورت کمک همه نهاد‌ها و ظرفیت‌ها از جمله جمعیت هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون در کشور تاکید کرد براین اساس مقرر شد هماهنگی‌های بعدی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به برنامه ریزی این نهاد برای اجرا کردن سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده تاکید کرد و افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با هماهنگی و هم افزایی با سایر نهاد‌ها بتوانیم اهداف دولت سیزدهم را در کنترل این بحران ملی محقق کنیم.

هلال احمر تاکنون هفت محموله واکسن کرونا وارد کشور کرده و ششمین محموله نیز روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه به ایران منتقل شد.

وزارت بهداشت روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد تا کنون ۵ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ نفر دز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۰۶ دُز رسید.     برچسب ها: واکسن ، کرونا ، محموله واکسن ، هلال احمر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا محموله واکسن هلال احمر جمعیت هلال احمر محموله واکسن وزارت بهداشت واردات واکسن واکسن کرونا برای واردات بین المللی وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد