Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@20:50:44 GMT

ضرورت تشکیل پلیس نامحسوس

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۳۹۸۸

ضرورت تشکیل پلیس نامحسوس

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از ضرورت حضور و فعالیت پلیس نامحسوس در معابر بزرگراهی شهر تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ از ضرورت حضور  و فعالیت پلیس نامحسوس در معابر بزرگراهی شهر تهران  سخن گفت. 

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ ضمن  بیان ضرورت شکل گیری پلیس نامحسوس گفت: گاهی اوقات در معابر بزرگراهی ، حوادث  و تصادفات و اتفاقاتی روی می دهد که عامل اصلی آن تصادف ، در محل حضور ندارد مانند اینکه راننده‌ای با لایی کشی و تغییر مسیر ناگهانی باعث خارج شدن خودرویی از مسیر خود گردد و یا حتی باعث رفتن خودرویی به لاین مخالف شود  که باعث بروز حوادث تلخ و مرگ باری گردد که شاید عامل اصلی که باعث این اتفاق گردیده در محل حضور نداشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: پلیس نامحسوس در سال 1383 به همین منظور تشکیل شد که تمام محورهای بزرگراهی  را در تمام لحظات برای متخلفین حرفه ای ناامن نماید .

سرهنگ موسوی پور گفت : این پلیس توانست با پلیس های محسوس هم پوشانی و با تخلفات حادثه ساز برخورد نماید که در نهایت بتوانند از بروز تخلفات و حوادث تلخ جلوگیری نمایند .

موسوی پور بیان داشت: همکاران بنده در پلیس نامحسوس در همه معابر بزرگراهی حضور دارند و در تمام ساعات شبانه روز فعالیت خود را انجام می دهند  و بسته به فعالیت ترافیکی شهر تهران صبح ها در محور های حاشیه ای مانند بزرگراه شهید خرازی ، شهید همدانی  وابتدای بزرگراه شهید بابایی  و زین الدین در محور های شرقی  چون ترافیک روانی داریم  و در ادامه در پایان و جذب بار شبانگاهی حدود ساعت 22 به بعد محورهای بزرگراهی چون  خلوت می شود و این  زمانی می شود برای تعداد معدودی که به درصد هم نمی رسند و  متخلفین حرفه ای هستند که از این خلوتی معابر استفاده کرده و هیجان خود را در محور های بزرگراهی نشان دهند که پلیس نامحسوس اینجا وارد عمل می شود و محورهای بزرگراهی هنگامی که خلوت می شوند و ترافیک در آنها مشاهده نمی شود پلیس نامحسوس کار خود را آغاز می نماید و حرکات و سرعت ها را رصد می نماید .

او گفت: در جاهایی که معابر خلوتی داریم پلیس نامحسوس وارد عمل می‌شود و در آن محورها حضور دارد و جاهایی که بار ترافیکی داریم و ترافیک صبحگاهی  و شبانگاهی  هست قطعا قدرت مانور و تخلفات از این دست  در سطح این معابر کمتر است .

سرهنگ موسوی پور بیان داشت : بخشی از فعالیت تیم های کنترل نامحسوس از طریق گشت زنی است در محور های های بزرگراهی است و با دیدن تخلف  اقدام به متوقف کردن خودروی متخلف می نمایند که  برابر قانون و مقررات و  تبصره دال ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم مصوب 1389 خودرویی که دو تخلف حادثه ساز را همزمان انجام دهد  بمدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می شود .

او گفت: بخش دیگری از فعالیت پلیس نامحسوس از طریق رصد تصاویری است که همکاران بنده در طریق مراکز  مانیتورینگی که در سطح شهر داریم تصاویر را کنترل نموده و تخلفاتی را که رویت می نمایند بلافاصله از طریق شبکه به همکاران در پلیس نامحسوس اعلام و تیم پلیس نامحسوسی که در آن محدوده حضور دارند اقدام به متوقف نمودن خودروی متخلف می نماید .

سرهنگ موسوی پور افزود : بخش دیگری از فعالیت تیم کنترل نامحسوس از طریق اعلام تیم های محسوس به نامحسوس است و بخشی دیگر نیز از طریق تماس های 110 است که شهروندان به پلیس اعلام می نمایند و اگر شهروندی از طریق 110 با پلیس تماس گرفته و تخلی را در محور بزرگراهی اعلام نماید ما از طریق شبکه به همکاران خود در آن محور توجه داده می شود که در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات اقدام نمایند .

او بیان داشت : در سال 1399  توسط پلیس نامحسوس 38726 دستگاه خودرو به پارکینگ هدایت شده اند و تعداد 148200 دستگاه خودرونیز اعمال قانون شده اند .

سرهنگ موسوی پور افزود : پلیس نامحسوس علاوه بر اینکه بحث توقیف تخلفات حادثه ساز را در دستورکار دارد نسبت به دیگر تخلفات نیز بی تفاوت نیست خصوصا تخلفاتی که مربوط پلاک ، خودروهای سنگین که در لاین سرعت حرکت می کنند و نسبت به بوق های با صدای ناهنجار  و حرکت دنده عقب در بزرگراه ها ، استفاده از راننده غیر مجاز  و همچنین تخلفات دیگر پلیس نامحسوس برخورد قانونی خود را انجام می دهد .

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال 1400  در شهر تهران   6570 دستگاه خودرو داخل پارکینگ متوقف گردیده و 36805 دستگاه خودروی متوقف نیز اعمال قانون شده اند که با شگردهای پلیسی که انجام می گیرد فراری در بحث تخلفات رانندگی نداریم .

او ادامه داد : بزرگراه آزادگان با طول حدود 40 کیلومتری عمده ترین محور با بیشترین تخلفات را داراست و در ادامه محور شهید بابایی و شهید زین الدین و خرازی  و همدانی  و محور آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشند که دارای بیشترین تخلفات حادثه ساز  می باشند .

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد : رانندگان حتما به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  احترام بگذارند و به حقوق شهروندی احترام بگذارند و اقدام مخاطره آمیزی که قرار است انجام دهند بالاخره یک روز خود آنها را گرفتار خواهد کرد و توصیه پلیس این است که با رعایت مطمئنه حرکت نمایند و به تابلوهای نصب شده دقت نمایند و تغییر مسیرهایی که انجام می دهند درست و بجا و به موقع باشد و در بزرگراه ها ناگهانی از مسیر خارج نشوند و در تردد ها صبر و حوصله داشته باشند و برای اصلاح مسیر دنده عقب نگیرند و از خروجی بعدی وارد شوند که باعث تصادف و معطلی خود و دیگران نگردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهور پلیس راهور تصادف مرگ شهر تهران بزرگراه ترافیک قانون خودرو آیت الله هاشمی رفسنجانی پلیس راهور قوانین و مقررات حقوق پلیس نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ پلیس نامحسوس معابر بزرگراهی حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم. فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

کد خبر 6097586

دیگر خبرها

  • گواهینامه رانندگی با چند نمره منفی ضبط و باطل می‌شود؟
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • ببینید | زیرکی جالب یک زن در تماس با پلیس برای درخواست کمک به صورت نامحسوس!
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور