Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین اعلام کرد مسافران خارجی از این پس می‌توانند از یوآن دیجیتال در این کشور استفاده کنند.

بانک مرکزی در این بیانیه گفته است جهانگردانی که از چین بازدید می‌کنند نیازی به باز کردن یک حساب بانکی برای انجام پرداخت‌های الکترونیک خود نخواهند داشت. بلکه می‌توانند با ایجاد یک کیف پول دیجیتال و یوآن دیجیتال که ارز دیجیتال رسمی بانک مرکزی این کشور است، پرداخت‌های روزانه خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم اینکه پرداخت الکترونیک یکی از مهم‌ترین راه‌های پرداخت در چین است اما معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پرداخت این کشور، علی‌پی و تنسنت، تا همین اواخر نیازمند ساخت یک حساب بانکی چینی بودند که مشکلاتی را برای خارجی‌هایی که از این کشور بازدید می‌کردند به همراه داشت.

اقدام جدید بانک مرکزی این مشکل را برطرف کرده است و حالا فقط یک شماره موبایل برای انجام پرداخت‌های دیجیتال درون این کشور کافی است.

چین ارسال ۲۰۱۴ در حال توسعه یوآن دیجیتال است. اقدام جدید این بانک باعث می‌شود یوآن دیجیتال از سایر ابزارهای پرداخت ممتاز شود. به این ترتیب یوآن دیجیتال به اطلاعات کمتری برای تراکنش احتیاج خواهد داشت و استقلال بیشتری ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 5259843

منبع: مهر

کلیدواژه: رمز ارز اقتصاد چین یوآن چین وزارت نیرو قیمت دلار قیمت نفت قطع برق اقتصاد چین شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا نفت خام قیمت جهانی طلا بانک مرکزی ایران اوپک پلاس وزارت جهاد کشاورزی قطعی برق مصرف برق یوآن دیجیتال بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است

آفتاب‌‌نیوز :

محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: در حاشیه اجلاسیه بانک توسعه اسلامی در عربستان، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف گفتگو کنیم. 

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی برخی منابع ارزی مسدود شده ایران در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی