Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «گفتمان هفتم» حاوی مجموعه مقالات منتخب هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت به کوشش جهانشیر یاراحمدی منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت، مطالعه گستره مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جنوب ایران از ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۸، واکاوی هویت مکان در مواجهه با مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران، فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت، نقد ایدئولوژیزه کردن گفتمان ادبیات و تئاتر مقاومت، تحلیل تاثیرگذاری نظام سیاسی بر جریان تئاتر مقاومت در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی، نمایش عروسکی: شیوه‌ای بیانگر در بازنمایی امر مقاومت، مطالعه رویکرد واقع‌گرایانه در پرداخت درام مقاومت و ضرورت‌های توجه به درام رئالیستی مقاومت و دفاع مقدس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله مقالات این کتاب است.

گفتنی است، هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با دبیری جهانشیر یاراحمدی، آذرماه سال گذشته و همزمان با هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تهران برگزار شد.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر مقاومت انتشار کتاب معرفی کتاب تئاتر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود

                                             

آقای رسول محمد دینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در طرح  «کودکی نامداران» زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان که در یک قرن اخیر موثر بوده اند به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ده عنوان منتشر شده که همین تعداد را برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه مختص بانوان بوده است گفت: طاهر صفارزاده و پروین اعتصامی دو بانویی بودند که سال گذشته در مجموعه «کودکی نامداران» از آن‌ها کتاب منتشر شده است.  

محمددینی افزود: استقبال از کتاب‌های بانوان این مجموعه باعث شد در سال ۱۴۰۳ چهل درصد از موضوعات آینده این کتاب‌ها به بانوان اختصاص یابد.

سال گذشته کتاب‌های نامداران با این عناوین منتشر شدند: 

مصطفی چمران «مرد روز‌های سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زار‌های من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران».

دیگر خبرها

  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد