Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:06:14 GMT

ساخت و سازهای عمرانی با نبود سیمان به کما رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۴۳۶۸

ساخت و سازهای عمرانی با نبود سیمان به کما رفت

ایسنا/همدان اعلام خاموشی‌های شهر نارضایتی‌هایی را به دنبال داشت، برخی در آسانسور گیر می‌کردند و برخی برای ادامه زندگی به دستگاه‌هایی متصل بودند که با قطعی برق جانشان به خطر می‌افتاد.

به گزارش ایسنا، پیرو مطالبات شهروندان خاموشی شهر منتفی شد و برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های تولید سیمان، برای تأمین برق تعطیل شدند، تعطیلی‌هایی که متقاضیان درخواست سیمان را سرگردان کرده و باید تمامی مغازه‌های مصالح فروشی را تک‌به‌تک به‌دنبال یک کیسه سیمان بگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته نماند که فصل تابستان زمان مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز است اما نبود سیمان تا جایی پیش رفته که مردم حاضرند چندین برابر قیمت واقعی پرداخت کنند تا بتوانند نیاز پروژه‌های ساخت‌و ساز را مرتفع کنند و پروژه‌های خود را به پایان برسانند.

 سوألی که به ذهن می‌رسد این است که آیا معمارانی که سیمان را با قیمتی گرانتر از قیمت واقعی تهیه می‌کنند، حاضرند قیمت‌های ساخت و ساز را ازارن‌تر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند؟

سیمان به طلای روز تبدیل شده است

یکی از متقاضیان دریافت سیمان که در حال ساخت‌و ساز است، گفت: برای تهیه سیمان تمامی مصالح فروشی‌های در سطح شهر را گشته‌ام دریغ از یک کیسه سیمان!

وی با بیان اینکه نبود سیمان در بازار این محصول را به طلای روز تبدیل کرده است، افزود: فصل تابستان بهترین فرصت برای انجام ساخت‌و ساز است، اما نبود سیمان ما را سرگردان کرده و هزینه‌های ما را افزایش داده چرا که در کنار عدم روند پیشرفت ساخت‌و ساز باید هزینه کارگران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر رفع شود چرا که ادامه این روند بر روی برخی مشاغل اثرات منفی به‌دنبال دارد.

حاضرم با قیمت بالاتر سیمان بخرم، اما نیست

این شهروند متقاضی سیمان گفت: برای اتمام پروژه به تعدادی کیسه سیمان نیاز دارم اما به علت نبود سیمان، کار نیمه تمام باقی مانده ، در حالیکه حاضر هستم هزینه کیسه سیمان را  بالاتر از قیمت واقعی پرداخت کنم.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت هرچه سریعتر این موضوع را مرتفع کند چرا که ادامه این روند برخی مشاغل را به تعطیلی کشانده و بازار به گونه‌ای است که رونق تمامی مشاغل مانند زنجیر به یکدیگر وصل هستند.

این شهروند همدانی با بیان اینکه کلاه‌برداران از نبود سیمان سوء استفاده می‌کنند، گفت: برخی افراد از شرایط فعلی سوء استفاده کرده و در سایت دیوار اقدام به کلاه‌برداری از مردم می‌کنند به‌گونه‌ای که در سایت دیوار فروش سیمان گذاشته شده، درحالیکه بعد از دریافت سیمان هیچ‌گونه تعهدی به تأمین سیمان ندارند.

سیمان نهاوند به طور کامل تعطیل است

معاون پشتیبانی شرکت سیمان نهاوند نیز در این‌باره به ایسنا، گفت: متأسفانه شرکت تولید سیمان نهاوند به‌صورت ۱۰۰ درصدی تعطیل است و هیچ‌گونه تولیدی در حوزه سیمان ندارد.

امیر ذبیحی با بیان اینکه ما تابع دستورات دولت هستیم و مشکل خاموشی برق در شرکت‌های تولید سیمان سراسری است، افزود: در بخش نامه جدید  شرکت‌های سیمان از ساعت ۱۲ شب به بعد تا صبح می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدات داشته باشند که در صورت قطعی شدن این موضوع مشکلات متقاضیان سیمان برطرف خواهد شد.

ادامه روند تعطیلی کارخانه سیمان به ضرر مردم و کارخانه داران است

وی با بیان اینکه ادامه روند تعطیلی کارخانه‌های تولید سیمان به ضرر متقاضی و کارخانه‌داران است، اظهارکرد: در صورتیکه این روند ادامه داشته باشد، سازندگان پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند به‌گونه‌ای که پروژه‌های آنها نیمه تمام باقی خواهد ماند.

ذبیحی با اشاره به اینکه ادامه این روند کارگران را با مشکلات حقوقی و معیشتی مواجه می‌کند که امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع رفع شود، افزود: شرکت سیمان نهاوند سالانه دو بار اقدام به تعمیرات می‌کند که به علت تعطیلی سراسری برق در شرکت‌های تولید سیمان، از فرصت استفاده کردیم و تعمیرات نیز در حال انجام است.

در سیلوها کلینکر داریم

این کارشناس حوزه سیمان با بیان اینکه در سیلوها مقدار محدودی کلینکر برای متقاضیان وجود دارد که به‌صورت قطره چکانی وارد بازار می‌شود تا نیاز شهروندان برای سیمان رفع شود تا با وجود کمبود سیمان بتوانند پروژه‌های خود را به اتمام برسانند.

ذبیحی ادامه داد: در انبار به مقدار بسیار اندک سیمان وجود دارد که به‌صورت قطره چکانی وارد بازار می‌کنیم تا نیاز شهروندان برای سیمان رفع شود تا با وجود کمبود سیمان بتوانند پروژه‌های خود را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه هنگامی که عرضه یک محصول در بازار کم باشد و متقاضیان آن زیاد باشد، گرانی محصول را به دنبال دارد، گفت: ادامه این روند می‌تواند مشکلات تورم را بیشتر کند، اما در صورت رفع مشکل برق در شرکت‌های سیمان می‌توان خلاء به وجود آمده را جبران کند.

کارخانه‌های سیمان برای فعالیت با برق باختر هماهنگ شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری همدان نیز گفت: کارخانه‌های تولید سیمان با هماهنگی برق باختر می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح با ظرفیت مشخص فعالیت کنند.

ظاهر پورمجاهد اظهار کرد: بر اساس تصمیمات دولت برای کمک به بخش‌های مردمی موضوع قطعی برق برطرف شد و برخی صنایع بزرگ از جمله شرکت‌های تولید سیمان در حال حاضر تعطیل هستند.

وی افزود: کمبود تولیدات واحدهای بزرگ، خود را در بازار نمایان کرده و پیرو آن با تهران مکاتباتی را انجام دادیم تا صنایع بزرگ از جمله شرکت‌های تولید سیمان در استان فعال شوند.

سیمان گران نمی‌شود

پورمجاهد با بیان اینکه تعطیلی فعلی شرکت‌های تولید سیمان بر قیمت سیمان اثرگذار نیست، تصریح کرد: قیمت سیمان نرخ مشخص و مصوبی داشته، همچنین ناظران و بازرسان در این عرصه حضور داشته و بازار را مدیریت می‌کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان یادآور شد: هنگامیکه یک محصول در بازار کم می‌شود، متقاضیان با مشکلاتی مواجه می‌شوند، به‌گونه‌ای که در حال حاضر در بازار با کمبود سیمان مواجه هستیم.

پور مجاهد تأکید کرد: ما به فعالیت تمامی صنایع و کارخانه‌ها در سطح استان مایل هستیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات آنها برطرف شود.

به گزارش ایسنا، استان همدان سه کارخانه بزرگ تولید سیمان دارد که به علت قطعی برق در حال حاضر تعطیل هستند و این موضوع شهروندان متقاضی سیمان را با نارضایتی مواجه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمبود سیمان استانی اقتصادی ساخت و ساز کارخانه سیمان شرکت های تولید سیمان ادامه این روند سیمان نهاوند نبود سیمان کیسه سیمان ساخت و ساز گونه ای رفع شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد