Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@08:29:15 GMT

اصفهان در رتبه پنجم متوفیان غرق شدگی کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۴۵۷۹

اصفهان در رتبه پنجم متوفیان غرق شدگی کشور

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: آمار متوفیان ناشی ازغرق شدگی در سه ماهه ابتدائی امسال پنج نفر بوده است که از این تعداد سه نفر مرد و دو نفر زن هستند و از این پنج نفر چهار نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در سد و دریاچه مصنوعی غرق شده است، البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

علی سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص متوفیان غرق‌شدگی در اصفهان، اظهار کرد: هر سال با شیوع گرما شاهد افزایش آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی و برق گرفتگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در سال گذشته بیشترین تلفات غرق شدگی و برق گرفتگی را در تابستان شاهد بودیم.

وی با اشاره به تلفات ناشی از غرق‌شدگی در فصل گرما در اصفهان، ادامه داد: تلفات ناشی از غرق شدگی در سال گذشته حدود ۸۷ نفر بوده که ۴۰ درصد آن مربوط به فصل تابستان است و این زنگ هشداری است که افراد باید در فصل گرما موارد ایمنی را رعایت و در مناطق ممنوع شنا نکنند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با اشاره به آمار غرق‌شدگی در سه ماه ابتدایی امسال، خاطرنشان کرد: آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی در سه ماهه ابتدایی امسال پنج نفر بوده است که از این تعداد سه نفر مرد و دو نفر زن هستند و از این پنج نفر چهار نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در سد و دریاچه مصنوعی غرق شده است، البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

۴۵ درصد برق‌گرفتگی‌های سال گذشته در فصل گرما

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۱۷ نفر دچار برق گرفتگی شدند که از این تعداد ۱۱ نفر مرد و شش نفر زن بودند و از این تعداد شش نفر در رودخانه، سه نفر در دریاچه مصنوعی، شش نفر در استخر کشاورزی و دو نفر در کانال آب غرق شدند، استان اصفهان با توجه به نداشتن مرزهای آبی، رتبه پنجم متوفیان ناشی از غرق شدگی در بین استان‌های کشور را داراست.

سلیمانپور اضافه کرد: با توجه به شروع فصل تابستان افراد باید مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند، بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد، بنابراین باید رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق شدگی را جدی گرفت.

وی با اشاره به آمار برق‌گرفتگی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تلفات ناشی از برق گرفتگی در سال گذشته ۳۲ نفر بودند که ۴۵ درصد آن مربوط به فصل دوم سال است و در دوماهه ابتدایی سال جاری هشت نفر به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 507774

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غرق شدگی غرق شدن فوت در اثر غرق شدگی امداد و نجات در غرق شدگی علت غرق شدگی آمار غرق شدگی در اصفهان آمار غرق شدگی در ایران غرق شدگی در استخر کشاورزی درمان غرق شدگی غرق شدگی در سد غرق شدگی در دریاچه برق گرفتگی فوت در اثر برق گرفتگی حادثه برق گرفتگی پزشکی قانونی مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان آمار پزشکی قانونی مرکز پزشکی قانونی اصفهان پزشک قانونی علی سلیمانی پور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناشی از غرق شدگی متوفیان ناشی برق گرفتگی سال گذشته پنج نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۶۲۲۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۲۱۲ تیم عملیاتی، شامل ۸۳۸ امدادگر، در ۹۲ عملیات شرکت کردند، ۴۸۹ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۳۰۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۹۸ دستگاه چادر، ۹۴۴ تخته پتو، ۴۴۳ تخته موکت، ۳۷۶۱ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ بسته غذایی، ۱۱۹۶ قوطی کنسروجات، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم