Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «عین.صاد» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی پرتره یک روحانی مشهور و محبوب است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عبدالرضا نعمت‌اللهی گفت: علی صفائی حائری یکی از روحانیونی است که سلوک و زندگی خاصی داشته و به واسطه ارتباطش با اقشار و گروه‌های مختلف، اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من سخنرانی‌هایی از آقای صفایی حائری گوش داده و به شخصیت و زاویه نگاه ایشان علاقه‌مند شده بودم.

این کارگردان ادامه داد: 22 سال از وفات ایشان می‌گذرد و من در این سال‌ها ندیده‌ام مستند پرتره‌ای درباره او ساخته شده باشد، تنها در چند برنامه تلویزیونی درباره افکار ایشان صحبت‌هایی شده و کتاب‌هایشان هم بعد از وفاتشان، بارها چاپ شده و بسیار خواننده داشته است. تعلق خاطری که به سلوک و اخلاق این استاد داشتم باعث شد تصمیم بگیرم مستندی درباره‌شان بسازم.

نعمت‌اللهی افزود: سال گذشته تحقیق و پژوهش درباره استاد صفایی حائری را شروع کردیم و سپس با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وارد مذاکره شدیم. «عین‌.صاد» یک مستند گفتگومحور است. با شخصیت‌های مختلف هنری، فرهنگی و سیاسی از جناح‌های مختلف گفتگو کرده‌ایم. این گفتگوها نشان دهنده طیف مریدان آیت‌الله علی صفایی حائری است. در بخشی از فیلم از آرشیوهای موجود استفاده کرده‌ایم و تصمیم داریم بخش‌هایی از آن را بازسازی کنیم.

کارگردان مستند «مهدی عراقی را بکش» گفت: گفت‌و‌گوشوندگان ترکیب متنوعی از اعضای خانواده، دوستان، شاگردان و منتقدان ایشان‌اند که محمد مهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب زاده، بیژن بیرنگ، صادق کرمیار، علیرضا داوودنژاد، عبدالمجید معادی‌خواه و ... از آن جمله‌اند. آقای صفایی حائری در حوزه ادبیات و هنر صاحب نظر بوده و مقالات و کتاب‌هایش منبع توجه بوده است.

نعمت‌اللهی ابراز امیدواری کرد فیلم برای ارائه به هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود. او گفت: بخش زیادی از تولید فیلم به پایان رسیده و در تدارک تدوین آنیم.

مستند «عین‌.صاد» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. عوامل این مستند عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر: عبدالرضا نعمت‌اللهی، پژوهش: مهدی نوری، تصویربردار: بهادر خردمندکیا، بهنام احمدخانی، احمد خلیل‌اول، موسیقی: هدایت احمدزاده.

دلاوری: اسم مرا به همراه "خبر" سرچ کنید تا ببینید چه می‌آید!/ ساخت ادامه مستندهای "انقلاب جنسی" و "متولد اورشلیم" فعلا ممکن نیستشهیدی که اراذل اوباش را هیئتی می‌کرد!/ مستند «همه چیز از یک پیامک شروع شد» در آخرین مراحل تولید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند سینمای مستند سینما مستند سینمای مستند صفایی حائری نعمت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی

جمشید درستکار مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی گفت: قرار است امسال ۲۳۷ روستای استان از نعمت‌گازطبیعی بهره‌مند شوند که در صورت تحقق این موضوع، تقریبا روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی را در شرف اتمام خواهیم داشت.

وی افزود: روند گازرسانی در آذربایجان‌غربی تداوم دارد چنان که در حال حاضر، ۱۱۷ طرح به طول ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در مرحله اجرا است.

درستکار با اشاره به طرح گازرسانی شهری، روستایی و صنایع در استان، افزود: پارسال ۳ طرح شهری، ۲۴۳ طرح روستایی و ۶۲ طرح صنایع به اتمام رسیده و مشعل‌گاز در آنها روشن شده است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مجموع طول شبکه این طرح‌ها ۱۳۱۴ کیلومتر بود که با صرف اعتباری بیش از هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان به سرانجام رسیده تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی بهره‌مند شود.

پارسال ۵۷ مورد ایستگاه در سطح استان نصب شد و مجموع ایستگاه‌های موجود آذربایجان‌غربی به هزار و ۱۲۹ عدد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی