Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – بسکتبال جزو معدود رشته‌های تیمی در کاروان المپیک ایران است که موفق شد شهریور ماه سال ۱۳۹۸ با درخشش در مسابقات انتخابی برای سومین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند و باید در سه دیدار حساس و دشوار برابر تیم‌های قدرتمند آمریکا، فرانسه و جمهوری چک قرار گیرد.

*صعودی شیرین و غیرمنتظره به المپیک با چاشنی شانس

پس از حذف ناباورانه و تلخ ایران با انبوهی از ستاره‌های آماده در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو و اندوه طولانی اهالی این رشته، آسمانخراش‌های ایران کاری کردند کارستان و البته با رقم خوردن معجزه در دیدار همزمان بین نیجریه و چین، موفق شدند آغاز ناامیدکننده‌شان در جام جهانی را جبران کنند و در آخرین ثانیه‌ها بلیت پرواز به توکیو را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین (انتخابی المپیک ۲۰۲۰ – توکیو) به مصاف تیم ملی فیلیپین رفت و موفق شد برابر این حریف آسیایی خود به بردی شیرین برسد، اما این پیروزی برای صعود به المپیک کافی نبود و اهالی این رشته برای صعود به المپیک چشم به دیدار همزمان بین نیجریه و چین داشتند تا در صورت باخت چین راهی المپیک شوند.

بسکتبالیست‌های ایرانی در دور اول این رقابت‌ها سه شکست نزدیک برابر پورتوریکو، تونس و اسپانیا را تجربه کردند، اما در دور دوم با شکست دادن آنگولا و فیلیپین به رویای خود یعنی حضور در المپیک بعد از دوازده سال دست یافتند، زیرا نیجریه با پیروزی بزرگ و تاریخی مقابل چین، هم خودش راهی بازی‌های المپیک شد و هم ایران را به توکیو رساند.

*سومین حضور پس از ۱۲ سال انتظار

این درحالیست که بسکتبال ایران نخستین حضورش در المپیک را در سال ۱۹۴۸ و در المپیک لندن تجربه کرد و برای دومین صعود به المپیک نیم قرن انتظار کشید تا اینکه در المپیک ۲۰۰۸ پکن به مصاف رقبا رفت، اما این انتظار و فاصله ۵۰ ساله بین المپیک اول و دوم در کسب سومین سهمیه تاریخ بسکتبال، تنها ۱۲ سال طول کشید و بلندقامتان ایران باید در گروهی سخت در المپیک توکیو برای اعتبار و حیثیت ایران بجنگند.

*صمد و حامد تنها میراث‌های پکن در توکیو

تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن با نسل طلایی خود در رده یازهم ایستاد، اما با نگاه به لیست بازیکنان حاضر در المپیک پکن تنها دو بازیکن هستند که برای دومین بار حضور در المپیک را در تاریخ بسکتبال ایران می‌توانند تجربه کنند.

حامد حدادی سنتر ۲۱۸ سانتی‌متری بسکتبال ایران که قطعا برترین و تاثیرگذارترین چهره بسکتبال ایران در دو دهه گذشته به حساب می‌آید یکی از این بازیکنانی است که دومین حضورش در المپیک را تجربه خواهد کرد. این بازیکن پست پنج ایران که سابه حضور در NBA را در کارنامه خود دارد با ۳۶ سالن سن در اوج پختگی قرار دارد و هرچند شاید شور و نشاط دوران جوانی‌اش را نداشته باشد، اما قطعا حضور حدادی در زیر سبد و بازی بدون توپش می‌تواند در خیلی از مواقع گره از کار شاهین‌طبع بگشاید.

صمد نیکخواه بهرامی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی بسکتبال را نیز بر بازویش بسته با ۳۸ سالن مسن‌ترین و در عین حال باتجربه‌ترین بازیکن ایران در توکیو خواهد بود. نیکخواه بهرامی که سال‌های سابقه بازی در لیگ‌های اروپایی، چین و لیگ داخلی را دارد به دنبال این است که در دومین و آخرین تجربه حضورش در المپیک نمایش درخشان و ماندگار در مقابل قدرت‌های بسکتبال جهان از جمله آمریکا و فرانسه به جای بگذارد تا در تاریخ بسکتبال ایران ماندگار شود. از طرفی دیگر صمد پرچمدار کاروان ایران در المپیک است و قطعا این ستاره بسکتبال ایران بهتر از هر کسی می‌داند مردم و به خصوص اهالی بسکتبال چه انتظاراتی از او دارند.

*صعود به المپیک با مربی ایرانی

با روی کار آمدن رامین طباطبایی به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال، مهران شاهین‌طبع هدایت تیم ملی در جام جهانی را برعهده گرفت و نمایش خوب تیم ملی در این مسابقات مقابل تیم‌های قدرتمندی از جمله اسپانیا باعث شد تا وی اعتماد اهالی بسکتبال را به خود جلب کند. با پایان جام جهانی و صعود بسکتبال به المپیک تصمیم کمیته فنی فدراسیون بر این شد تا شاهین‌طبع همچنان سکان هدایت ایران در المپیک را برعهده گیرد.

قطعا حضور شاهین‌طبع به عنوان سرمبی در المپیک، می‌تواند گام بلندی در جهت اعتماد به داشته‌هایمان باشد و امیدواریم وی جواب اعتمادات را با بازی‌های خوب جواب دهد تا تابوی اعتماد به مربیان داخی برای تیم‌های ملی شکسته شود.

*حواشی عجیب و دردسرساز در فرودگاه امام

یکی از مهمترین مواردی که همین اواخر توجهات را به بسکتبال معطوف کرد، اتفاقات عجیب و غریبی که در زمان بازگشت تیم ملی از ژاپن در فرودگاه امام خمینی (ره) رخ داد. داستان از این قرار بود که برخی از بازیکنان و اعضای تیم ملی بسکتبال پس از انجام سه بازی دوستانه، اقدانم به آوردن برخی اقلام و وسایل غیر قانونی و مجاز کرده بودند که همین مسئله منجر به دستگیری برخی افراد شد.

پس از این اتفاق مسئولان اعلام کردند که پس از المپیک به این تختلفات رسیدگی خواهد شد، اما نکته مهم آنجاست که چرا سرپرست تیم ملی هیچ نظارتی بر فعالیت بازیکنان نداشته است. امیدواریم در المپیک که جای هیچ اشتباهی نیست با نظارت بر بازیکنان و فعالیت هایشان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

*برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو:

۳ مرداد ۱۴۰۰
ایران – جمهوری چک

۵ مرداد ۱۴۰۰
ایران – آمریکا

۸ مرداد ۱۴۰۰
ایران – فرانسه

  بیشتر بخوانید: حدادی: دیر به تیم‌ ملی اضافه شدم/ از بسکتبال دنیا عقب هستیم

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران المپیک توکیو بسکتبال ایران تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک صعود به المپیک جام جهانی شاهین طبع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ تیم در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در بلگراد صربستان، ظهر امروز چین تایپه را ۳ بر ۲ شکست داد و راهی فینال شد.

وحید عابدنیا، متین سقلی، مسعود ایمری، ماهان مقدم راد، اعضای گلستانی تیم ایران هستند.

تیم ایران فردا یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران، در فینال به مصاف تیم آلمانی می‌رود که پیش از این در دور گروهی، مغلوب والیبالیست‌های کشورمان شده بود.

دیگر خبرها

  • حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت
  • والورده: برای صعود به فینال می‌جنگیم
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس