Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز روند نزولی در پیش گرفته است. تعداد زیادی از نماد‌ها از جمله نماد‌های پالایشی امروز برای برگزاری مجمع عمومی متوقف شده‌اند و چشم امیدمان در بین انبوه گروه‌های قرمزرنگ به گروه سیمان دوخته شده است. بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاخص کل بورس حدود سه هزار و ۹۰۰ واحد عقب نشینی کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماد‌های فولاد، نوری، شتران، شپدیس و خساپا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های میدکو و پاکشو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند. در این ساعات ابتدایی، شاخص کل ۳۰ صدم درصد و شاخص هم‌وزن تنها شش صدم درصد کاهش داشته و نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های کوچک بهتر از بزرگتر‌ها است.  

 

توقف پالایشگاه‌ها و پیشتازی سیمانی‌ها

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰، از بین ۲۷۵ نماد معامله شده در بورس تهران شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۸۲ نماد هستیم و ۹۳ نماد موفق شده‌اند رنگ سبز خود را در نقشه بازار حفظ کنند. موردی که نشان می‌دهد حدود دو سوم نماد‌های بورسی امروز کارشان را با روند نزولی آغاز کرده‌اند. همچنین در بازار فرابورس ۱۷۴ نماد معامله شده تا اینجای کار ۱۱۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۶۱ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ۲۷ تیرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

اغلب گروه‌های بورس در ساعات اولیه معاملات امروز روند نزولی در پیش گرفته‌اند و نمای ابتدایی نقشه بازار را به رنگ قرمز درآورده‌اند. در بین گروه‌های مختلف بورسی تنها سیمانی‌ها توانسته‌اند در مسیر صعودی گام بردارند. در این گروه برای اغلب نمادهای از جمله سفارس، ساروم، سیتا، سشرق، ساربیل، سدور و سمازن صف خرید تشکیل شده است. نماد دی هم بعد خلاصی از صف فروش، امروز با حجم معاملات بالا که به تنهایی با چند گروه برابری می‌کند، به صف خرید رسیده است. هرچند دیگر نمادهای بانکی از جمله لیدرها یعنی وبملت و وبصادر روند نزولی دارند. کاهش شاخص کل قیمت صندوق‌های ETF سهامی را هم کاهش داده است. پالایش حدود سه درصد و دارا یکم یک و نیم درصد عقب‌نشینی کرده‌اند. گروه خودرو و ساخت قطعات امروز سراسر قرمزرنگ است و محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی دارند. نوری که تا پیش از این حکم موتور محرک شیمیایی‌ها را داشت در آستانه صف فروش قرار رفته است. پتکشو، وپترو و کلر راهشان را جدا کرده و در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. در گروه فلزات اساسی برای فگستر، فروی و فجر صف فروش تشکیل شده و فولاد و فملی درجا می‌زنند. نمادهای بزرگ دارویی در تلاش برای افزایش قیمت سهام هستند اما نمادهای کوچک گروه همچنان با رنگ قرمز به معاملاتشان ادامه می‌دهند. سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، انبوه‌سازی، نهادهای مالی، زراعت، لیزینگ‌ها، نیروگاه‌ها و ماشین‌آلات از جمله گروه‌های قرمزرنگ بازار امروز هستند.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس روند نزولی نماد ها شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس