Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام روزهای اخیر آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن در واقع دست‌اندازی به منابع مالی ایران بود نه آزادسازی آن.

به گزارش مشرق، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن گفت: آنچه که تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران توسط آمریکا در کره و ژاپن مطرح می‌شود، در واقع دست‌اندازی به منابع ایران است نه آزادسازی آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وجهه‌ تخریب‌شده‌ کره جنوبی نزد مردم ایران

وی افزود: دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده که بخشی از دارایی‌های بلوکه ایران در کره و ژاپن آزاد می‌شود، اما دراختیار ایران قرار نمی‌گیرد، بلکه دراختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که به ایران خدمات و کالاهایی را فروخته‌اند قرار خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این اقدام یعنی زیر پا گذاشتن حقوق ملت ایران و دستگاه سیاست خارجی ما باید در این رابطه منابع ملی کشورمان را در بحث آزادسازی دارایی‌های ایران در کره و ژاپن مورد پیگیری قرار دهد. 

وی خاطرنشان کرد: چند وقتی است که آمریکا با هدف فشار به ایران دارایی‌های کشور ما را بلوکه کرده و بسیاری از منابع مالی ایران در کشورهای مختلف مسدود شده و دراختیار کشور ما قرار نمی‌گیرد. 

بیشتر بخوانید: FATF مانع آزادسازی دارایی‌های خارجی ایران؟!

وی افزود: ما چندی پیش در مجلس از وزیر امور خارجه در بحث آزادسازی دارایی‌های ایران سؤال کردیم و باز هم پیگیر این موضوع در مجلس خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این اقدام تحت عنوان آزادسازی‌های دارایی‌های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها ندارد و عملا نه تحریمی لغو شده و نه دارایی آزاد شد، بلکه بخشی از دارایی‌های ما در کره و ژاپن دراختیار این کشورها قرار گرفته است.

آمریکا در چند روز قبل اعلام کرده که بخشی از دارایی‌های بلوکه ایران در کره و ژاپن آزاد می‌شود ولی این پولها دراختیار ایران قرار نمی‌گیرد بلکه دراختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که به ایران کالاهایی را فروخته‌اند قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مجلس شورای اسلامی زهره الهیان ایران در کره و ژاپن بخشی از دارایی دارایی های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

 هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه گردید.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است