Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:35:42 GMT

تحقق ۲۶۸ مورد اشتغالزایی توسط بهزیستی در ساوجبلاغ

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۵۰۱۸

تحقق ۲۶۸ مورد اشتغالزایی توسط بهزیستی در ساوجبلاغ

 فرهاد پادری ثانی  روز یکشنبه  در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: این میزان اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات کم بهره در زمینه‌های مختلف شغلی از جمله صنعتی، خدمات، قالی‌بافی و خدمات به مددجویان دارای گواهینامه اشتغال محقق شده است.

وی با بیان اینکه برای ۷۰ مددجوی شهرستان ساوجبلاغ  حق بیمه خویش فرما و کارفرما پرداخت شده است، اضافه کرد: اداره بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار بسته‌های حمایتی تعریف کرده که یکی از آنها پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است، به طوری که بهزیستی حق بیمه کارفرما را در صورت به کارگیری افراد معلول مادامی که مشغول به کار باشند، پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به پویش پازل همدلی گفت: این شهرستان  در پویش تهیه لوازم تحریر برای کودکان بی بضاعت با ۱۰۳ میلیون تومان هزینه رتبه اول در استان کسب و استان البرز نیز رتبه دوم در کشور را کسب نموده است.

پادری ثانی گفت: مردم شهرستان ساوجبلاغ طی یکسال گذشته، ۲۲۰ میلیون تومان مشارکت نقدی و ۶۰۰ میلیون تومان غیرنقدی در امر کمک به مددجویان بهزیستی داشته و 2 هزارو100  سبد کالا به مددجویان زیر پوشش این اداره کمک کرده‌اند.

وی با تاکید بر توانمندسازی خانواده و زنان جامعه هدف گفت: پرداخت وام خود اشتغالی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ در حوزه اجتماعی است.

پادری ثانی گفت: توانمندسازی و اشتغال پایدار یکی از اولویت های اصلی و اساسی سازمان بهزیستی به شمار می رود که همه باید با ایجاد برنامه ریزی منسجم و هدفمند مددجویان را به استقلال برسانیم تا آنان از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: در یکسال گذشته به ۹ مددجوی تحت پوشش بهزیستی کمک هزینه دانشجویی  شامل پرداخت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه انجام شده است پرداخت شده است، همچنین از ۱۴۵ دانش آموز فرزند زنان سرپرست خانوار حمایت شده است.

پادری ثانی با بیان اینکه مدت ۲۳ سالی است که طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کشور  اجرا می شود، اظهار داشت: طی یکسال گذشته پنج هزار و ۱۶۷ کودک این شهرستان مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۰ کودک مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی همچنین با اشاره به گزارش عملکرد اورژانس اجتماعی ساوجبلاغ طی یکسال اخیر گفت: طی سال گذشته از یکهزار و ۴۹۸ مورد پرونده طلاق، ۱۳۰ مورد به سازش قطعی رسیده است. 

رییس بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ از پرداخت ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های 2 معلول به بالا به منظور تامین مسکن در روستا و ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض در شهر خبر داد.

وی همچنین از تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی تحت عنوان بهزیستی کوچک در محلات خبر داد و گفت: ۶ بهزیستی در همین راستا راه اندازی شده که در بستر IT بوده و درخواستها به صورت الکترونیک ثبت و ضبط می شود که تاکنون ۴۵۰ پرونده تحویل شده است.

پادری ثانی اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ رتبه اول مناسب‌سازی در استان البرز و کشور را دارد و شهر هشتگرد شهر دوستدار معلول و سالمند معرفی شده است.

۲۲ الی ۲۸ تیر همزمان با چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹، هفته بهزیستی نام دارد.

برچسب‌ها ساوجبلاغ روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشتغال زایی ساوجبلاغ روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

غلامحسین عماری در نشست هم اندیشی با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران شهرستانی وجود سه نماینده را یک امتیاز و ظرفیت برای این شهرستان ارومیه برشمرد.

وی افزود: باید از این فرصت همانند گذشته به بهترین و بیشترین وجه ممکن در راستای پیگیری و حل مسائل استفاده کنیم .

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

عماری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی قشر قابل توجهی از جامعه را در موضوعات مختلفی از جمله حمایتی، مددجویی، مسکن و… حمایت می‌کند که اقدام ارزشمند و بی بدیلی است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد