Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:55:20 GMT

گفتگوی تلفنی اردوغان با ملک سلمان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۵۱۳۳

گفتگوی تلفنی اردوغان با ملک سلمان

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره, خبرگزاری رسمی عربستان (واس) از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی خبر داد.

بنا به اعلام خبرگزاری واس، دو طرف در این تماس تلفنی, درباره روابط دو جانبه در راستای تأمین منافع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد هیچ دلیلی مانع بهبود روابط با عربستان نیست؛ همچنانکه کشورش روابط دیپلماتیک را با مصر آغاز کرده است.

طی ماه‌های گذشته ترکیه و عربستان تلاش خود را در جهت بهبود روابط دیپلماتیک افزایش داده اند. روابط میان آنکارا و ریاض پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به شدت دچار تنش شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملک سلمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه

قطر و مصر به دلیل روابط خوبی که با طرف‌های فلسطینی و آمریکا دارند از اصلی‌ترین میانجیگران برای پایان بخشیدن به جنگ غزه محسوب می‌شوند. با این حال، معضل اصلی که باعث عدم رسیدن توافق طرفین برای استقرار آتش بس دائمی و تبادل اسرا می‌شود، کابینه افراطی رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه قطر امروز (سه شنبه) از تماس تلفنی شیخ تمیم حمد آل ثانی، امیر این کشور با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیرامون جنگ غزه خبر داد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: رهبران دو کشور طی این تماس تلفنی پیرامون پیشرفت در گفتگو‌ها درباره جنگ غزه و میانجیگری مشترک به منظور اطمینان از رسیدن به یک توافق آتش بس پایدار رایزنی کردند. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به منظور جلوگیری از بروز قحطی از دیگر محور‌های گفتگوی رهبران دو کشور بود. 

شیخ تمیم طی این تماس بر ضرورت تشدید تلاش‌های میانجیگرانه با همکاری شرکای منطقه‌ای و بین المللی به منظور پایان بخشیدن به تهاجم اسراییل به غزه تاکید کرد. 

دو طرف در پایان بار دیگر خواستار استقرار هر چه سریعتر آتش بس در غزه، آزادی اسرای صهیونیست، و ورود گسترده کمک‌های بشردوستانه به این باریکه به منظور جلوگیری از بروز قحطی پافشاری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم