Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه روسی گزارش داد که رئیس جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود پیشنهاد داده تا از پایگاه‌های روسیه در آسیای مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات از افغانستان استفاده کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه روسی «کامرسنت» نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ماه ژوئن به همتای آمریکایی خود «جو بایدن» پیشنهاد داده تا از پایگاه‌های نظامی روسیه در آسیای مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات در افغانستان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامرسنت به نقل از منابع افزود که پوتین پیشنهاد همکاری دو طرف در افغانستان و استفاده آمریکا از پایگاه‌های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان 16 ژوئن در حاشیه نشست ژنو مطرح کرد.

این نشریه در ادامه نوشت که همکاری‌ها ممکن است شامل تبادل اطلاعات بدست آمده از طریق پهپاد شود اما هنوز پاسخ مشخصی از طرف آمریکایی شنیده نشده است.

پیش‌تر نیز این روزنامه درباره راه حل جایگزین روسیه برای حل مشکلات امنیتی ناشی از افغانستان نوشته بود که در جریان نشست سران اخیر روسیه و آمریکا در ژنو، ولادیمیر پوتین به جو بایدن راه حل جایگزینی را برای کنترل اوضاع در افغانستان پیشنهاد داده است.

بیانیه مشترک روسیه و 5 جمهوری آسیای مرکزی درباره افغانستانروسیه: طالبان تضمین داده قصد نقض مرزهای کشورهای آسیای مرکزی را نداردمحب: ناامنی در شمال افغانستان می‌تواند روسیه و آسیای مرکزی را تهدید کندانتقال پایگاه‌ به آسیای مرکزی گزینه‌های احتمالی آمریکا پس از ترک افغانستان

گفته می‌شود که دو کشور اقدامات مشترکی را در جهت گیری افغانستان انجام دهند و در این راستا از امکانات نظامی و پایگاه‌های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان استفاده شود. البته این مسئله بطور رسمی از سوی کاخ کرملین مورد تأیید قرار نگرفته است. مقامات آمریکایی نیز از تفسیر این موضوع خودداری کرده‌اند.

 طبق اطلاعات کامرسانت، صحبت ممکن است در واقع بر سر تبادل اطلاعات، از جمله اطلاعات بدست آمده از طریق پهپادهای شناسایی و تجهیزات راداری مستقر در پایگاه‌های نظامی روسیه در منطقه باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار افغانستان آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد