Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@02:54:56 GMT

گسترش ناامنی‌های اجتماعی در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۵۲۸۷

گسترش ناامنی‌های اجتماعی در عربستان

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سیاست آل سعود در سال‌های اخیر و فقدان سیستم قضایی مناسب در عربستان موجب افزایش جنایت‌ها و فساد در این کشور شده است.

قدس آنلاین: قتل، سرقت و قاچاق به طرز چشمگیری در سالهای ولیعهدی «محمد بن سلمان» افزایش یافته است.به طور روزمره عربستان بدون ترس از رژیم آل سعود یا نیروهای امنیتی شاهد قتل، سرقت، آزار و اذیت و تیراندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های رژیم آل سعود منجر به افزایش جنایت‌ها در عربستان شده است؛ چراکه عربستان با داشتن یک میلیون کارمند زیر خط فقر، به اعمال مالیات‌ها و کاهش حقوق روی آورد.همچنین رژیم آل سعود با محدود کردن فعالیت‌های کمیته‌های موسوم به امر به معروف و نهی از منکر در افزایش این جنایت‌ها نقش دارد.

برخی از شاهزادگان سعودی نیز شبکه‌های قاچاق مواد مخدر را در جامعه و در میان جوانان فعال می‌کنند. فساد دادگاه‌های سعودی و رسانه‌ها تاثیر منفی بر شهروندان سعودی گذاشته است و شهروندان دیگر به نهادهای عربستان اعتمادی ندارند.

بدین ترتیب ضعف دستگاه امنیتی و عدم پیگیری قتل‌ها ، سرقت‌ها و باندهای جنایتکار ، شهروندان را مجبور به احقاق حقوق خود کرده است.

اخیراً ، یک تحقیق بین‌المللی میزان سرکوب و تروریسم در داخل عربستان را بررسی کرده که در طی سالهای گذشته کشتار ، خونریزی ، بازداشت و آوارگی اجباری قبایل سعودی به نفع پروژه‌های جعلی به دلیل جنایات رژیم آل سعود افزایش یافته است.

سازمان ابتکار سنجش حقوق بشر که توسط فعالان، محققان و دانشگاهیان اداره می‌شود، اخیرا گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در این گزارش نمرات مختلفی برای کشورها از نظر تامین امنیت از سوی دولت، توانمندسازی و کیفیت زندگی در نظر گرفت.

عربستان سعودی در میان 36 کشور مورد مطالعه از نظر تامین امنیت از سوی دولت از 10 امتیاز نمره 2.4 را کسب کرد که این بدترین امتیاز پس از مکزیک محسوب می‌شود.

در این مطالعه، کاهش کلی صلح جهانی به عواملی از جمله ، افزایش فعالیت‌های تروریستی، تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و افزایش تنش‌های منطقه‌ای در اروپای شرقی و آسیای شمال شرقی نسبت داده شده است.

تعداد پناهندگان از عربستان به خارج در حال افزایش است.در همین راستا یک موسسه بین‌المللی تأکید کرد که جنایات ولیعهد سعودی زمینه مشترکی را برای اتحاد مخالفان سعودی در داخل و خارج از کشور فراهم کرد، زیرا وی آنها را به فرار به اروپا سوق داد.

بنیاد کارنگی برای مطالعات استراتژیک اعلام کرد که با افزایش جنایات رژیم سعودی، مخالفان در داخل و خارج از عربستان در حال افزایش تعامل خود با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی هستند و این شخصیت‌های مخالف علی رغم سوابق متنوع خود، در اتحاد علیه استبداد محمد بن سلمان نقاط مشترکی پیدا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش نگرانی در عربستان در خصوص تشدید حوادث امنیتی مانند تیراندازی و سرقت‌های متفاوت، در میان ناکامی رژیم آل سعود در ایجاد ثبات و امنیت شهروندان، در حال افزایش است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ناامنی عربستان سعودی محمد بن سلمان رژیم آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد