Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس، سازمان فنی و حرفه‌ای را مجاز به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی دانستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 تیر) قوه مقننه و  در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اصل ماده واحده این لایحه با 181 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان با 131 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد رفع ابهام مصری موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به‌منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمکهای نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث، تعمیر، توسعه، بازسازی و تجهیز مراکز آموزشی مربوط با اولویت نیازهای مصرفی مهارتی شامل مواد مصرفی و ابزار کارگاهی برای آموزش های عملی کشور مصرف نماید. استفاده از کمکهای مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.

بر اساس تبصره 1 ماده واحده این لایحه؛ ‌کلیه وجوه اهداءشده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل صددرصد (%100) آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد تا در محل مورد نظر اهداکننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد و کمکهای غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیّرین با موافقت (خیر بنا) و در محل مورد نظر ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیّر) ثبت و بهره‌برداری می‌گردد.

بر اساس تبصره 2 ماده واحده این لایحه؛ ‌‌درآمدهای حاصله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از محل خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه ها و پروانه ها، اختصاصی تلقی می شود و به صورت صددرصد (%100) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می یابد.

بر اساس تبصره 3 ماده واحده این لایحه؛ ‌‌ ‌آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است.

مهرداد غظیمی گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبرد‌های جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سالجاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی حاظر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در با وجود ۱۳ هزار همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یقینا نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

عظیمی خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: اغلب افراد ماهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال بازنشستگی هستند، بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چراکه نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این دیدار اظهار کرد: در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد و تمرکز دشمن نیز همواره بر استان‌هایی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است، توجه ویژه ای به این استان‌ها باعث به ثمر نشستن زحمات دولت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است