Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از آغاز سال تحصیلی مدیران مدارس هیئت‌امنایی برنامه سالانه خود را برای اجرا، تدوین و سپس منابع مالی برای این برنامه‌ها را مشخص می‌کنند، سپس این برنامه باید به تایید هیئت امنای مدرسه برسد و پس از تعیین مبلغ شهریه، این مبلغ به والدین اعلام شود، اما مدارس دولتی عادی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را ندارند و والدین می‌توانند به‌صورت داوطلبانه به مدارس کمک مالی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نحوه تعیین شهریه مدارس شاهد و استعداد‌های درخشان، افزود: شهریه این مدارس دارای سقف قانونی است و مبلغ پرداختی توسط والدین در روز نام نویسی به آن‌ها اعلام می‌شود، اولیاء می‌توانند مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید

کمبود هزار و ۸۹۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

محمدی به نحوه تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) هم اشاره و اضافه کرد: این مدارس هرسال بر اساس یکسری شاخص‌ها امتیازبندی می‌شوند و شهریه این مدارس بر اساس نرخ تورم و امتیاز آن مدرسه تعیین می‌شود، امکان دارد دو مدرسه در یک محدوده از شهر قرار داشته باشند، اما میزان شهریه آن‌ها متفاوت باشد.

او ادامه داد: شهریه تعیین شده برای مدارس غیرانتفاعی فقط برای برنامه‌های رسمی است و مدیران این مدارس مجاز نیستند برای برنامه‌های غیررسمی مانند هزینه رفت و آمد، غذا و ... را از والدین دریافت کنند، هزینه‌های برنامه‌های غیررسمی باید اختیاری باشد و والدین در صورت تمایل این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

محمدی گفت: به مدیران مدارس توصیه شده است باتوجه به شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی مردم، در دریافت شهریه نهایت همکاری را با والدین داشته باشند و در صورت امکان این هزینه را به‌صورت اقساطی دریافت کنند، شهریه مدارس باید بر روی تابلو نصب و در معرض دید قرار بگیرد.

او در خصوص رسیدگی به شکایات اولیاء در بحث شهریه مدارس و تخلفات این حوزه، افزود: والدین اگر احساس کردند نتیجه دلخواه برای آن‌ها حاصل نشده است می‌توانند با شماره تماس ۰۳۸۳۲۲۲۱۰۴۰ با اداره ارزیابی و عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش تماس بگیرند.

محمدی گفت: هزینه کتب دانش‌آموزان به‌صورت رسمی اعلام شده، اما هنوز مبلغ بیمه به مدارس اعلام نشده است و مدارس نباید تا زمان اعلام وجهی دریافت کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نام نویسی مدارس آموزش و پرورش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در آستانه روز معلم و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته شد.

در این مراسم که همزمان با سراسر کشور انجام شد، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تقدیر شد.

 مراسم زنگ استانی سپاس معلم  در دبستان حضرت مریم (س) روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه نواخته شد.

در این مراسم عبدالله  حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تبریک روز معلم گفت: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی افزود: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها  باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

وی ادامه داد:  امروز کار‌های فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

 

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی