Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی جنجال‌های فراوان در خصوص پیروزی «نیکول پاشینیان» در انتخابات پارلمانی ماه گذشته ارمنستان، دادگاه قانون اساسی ارمنستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی ماه ارمنستان که در آن حزب پاشینیان پیروز شد، مورد تأیید است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اینترفکس، حزب پاشینیان با کسب ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ درصد از آراء، رقیب خود «رابرت کوچاریان» رئیس‌جمهور پیشین ارمنستان را با ۲۱.۹ درصد از آراء را در انتخابات ۲۰ ژوئن (۳۰ خردادماه) شکست داد.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، علی رغم آن که پاشینیان نتیجه انتخابات را «انقلاب فولادی» خوانده بود اما مخالفانش مدعی شده بودند که در انتخابات تقلب شده و به نتیجه آن اعتراض کرده بودند.

ناظران بین‌المللی از سازمان‌ امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) گفته بودند که این یک انتخابات رقابتی بوده و به طور کلی به خوبی مدیریت شده بود.

حکم دادگاه قانون اساسی ارمنستان در حالی صادر شده است که پیش از این نیز در تاریخ ششم تیرماه، کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان اعلام کرده بود که حزب قرارداد مدنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر موقت توانست با کسب ۵۳.۹۱ درصد آرا پیروز شود.

در انتخابات ارمنستان حدود ۲۰ حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی شرکت کردند اما حزب متبوع پاشینیان و ائتلاف ارمنستان به رهبری کوچاریان رئیس‌جمهوری سابق این کشور اصلی‌ترین رقبا بودند.

تصمیم به برگزاری انتخابات پارلمانی زوهنگام پس از شکست ارمنستان از جمهوری آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه قره باغ و تحت فشارهای مخالفان دولت نیکول پاشینیان گرفته شد.

طبق گزارش الجزیره، ۲.۶ میلیون نفر واجد شرکت در این انتخابات زودهنگام بودند و میزان مشارکت حدود ۵۰ درصد بوده است.

پاشینیان بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام در ارمنستان، در اظهاراتی اعلام پیروزی کرد. ائتلاف ارمنستان به رهبری رابرت کوچاریان اما اعتبار نتایج اولیه انتخابات را زیر سوال برد و اعلام کرد که «ادعای عجولانه» پاشینیان درباره پیروزی را به رسمیت نمی‌شناسد.

نظرسنجی‌های انجام شده در ارمنستان تا قبل از روز رای‌گیری از رقابت تنگاتنگ دو حزب وابسته به پاشینیان و کوچاریان حکایت داشت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیکل پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان انتخابات پارلمانی دادگاه قانون اساسی انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • واکنش جواد نکونام به جنجال پیرمرد سپاهانی
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد