Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره این‌که با ایران در خصوص تبادل زندانیان توافقی حاصل نشده، نوشت: حیرت آور است که آمریکا این واقعیت ساده را منکر می‌شود که درباره زندانیان و بازداشت شدگان توافقی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی درباره نحوه اعلام عمومی آن.

وی افزود: تبادل بشردوستانه (زندانیان) و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها با آمریکا و انگلیس در وین و - جدا از برجام - مورد توافق قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر اعلام کرد که ایران همین امروز آماده انجام این کار و اجرایی کردن این توافق است.

شب گذشته «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیأت ایرانی مذاکره کننده در وین در توئیتی درباره مذاکرات احیای برجام با بیان این‌که  گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند و این اقتضای هر دموکراسی است، افزود: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی - که آماده اجرا می‌باشد - با برجام را متوقف کنند. 

عراقچی ادامه داد: تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن،‌ باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می‌شود. ۱۰ فرد زندانی از همه طرف‌ها می‌توانند همین فردا آزاد شوند، اگر آمریکا و انگلیس به تعهدات خود در توافق به عمل آمده عمل کنند. 

 

 

پس از آن‌ بود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «درخصوص اظهاراتی که درباره آمریکایی‌های زندانی در ایران می‌شود نیز باید گفت که ما تلاش ظالمانه دیگری را برای دادن امید واهی به خانواده‌های آنها شاهد هستیم. عراقچی درباره گروگان گرفته‌شدن توافق از سوی ما می‌گوید، در حالی که دولت او چهار آمریکایی را سال‌هاست که زندانی کرده است.»

در این بیانیه آمده بود: «هنوز هیچ توافقی در زمینه زندانی‌ها حاصل نشده است. اگر ایران واقعا می‌خواهد که ژست بشردوستانه بگیرد، می‌تواند به سادگی و فوراََ زندانی‌ها را آزاد کند. آزادی شهروندان بازداشتی ما از اولویت بالایی برخوردار است و ما کماکان منتظر رخ دادن آن هستیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما در جریان مذاکرات وین، گفت‌وگوهای غیرمستقیمی درباره موضوع زندانی‌ها انجام دادیم و تأخیر در ازسرگیری این روند، کمک‌کننده نیست. هر چند که مؤثتر بود اگر طی نشستی در وین به پیشرفتی در این خصوص می‌رسیدیم، ولی ما برای ادامه‌دادن گفت‌وگوها درباره زندانی‌ها طی این دوره (انتقال قدرت در ایران) آماده هستیم.»

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری هفته گذشته طرح ۳مرحله ای اروپا برای به تاخیر انداختن پیشرفت هسته‌ ای ایران برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته دستور عجیب رهبر کره شمالی برای زنان متاهل + فیلم پاسخ ظریف به اتهام آدم‌ربایی آمریکا / پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازگشت به برجام زندانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است

یک منبع مطلع از روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه در واکنش به ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین در مذاکرات، گفت اکنون توپ در زمین رژیم اشغالگر است.

به گزارش مشرق، یک منبع مصری در این باره گفت: توپ اکنون در زمین اسرائیل است و جنبش حماس خواستار شفافیت درباره برخی بندهای مذکور در پیش‌نویس توافق است.

طبق گزارش شبکه المیادین، این منبع مصری اعلام کرد: اسرائیل تا زمانی که حماس پاسخ خود را تحویل ندهد، هیئت خود را به قاهره نمی‌فرستد.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که حماس پس از پایان مذاکرات شنبه پاسخ خود را ارائه نکرده است. این رسانه‌ها گزارش دادند: حماس اصرار دارد که به جای تضمین، بند پایان جنگ در توافق‌نامه نوشته شود.

رسانه‌ها امروز (یکشنبه) درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا را که به جنبش حماس پیشنهاد شده است، منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره گزارش داد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن صهیونیست است.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد