Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بر ضرورت شکل‌گیری یک نظام تولید مبتنی بر معدن تاکید کرد و گفت: دنیا به موادمعدنی ما نیاز دارد.

علی تشنه‌دل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت موادمعدنی در دنیا اظهار کرد: به دلیل همین نیازی که موادمعدنی وجود داشت، معادن ما در دوران تحریم‌ها کمترین آسیب را دیدند چرا که دنیا به موادمعدنی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخشی از ارز مورد نیاز کشور در دوران فشارهای بین‌المللی از محل معادن تامین شد افزود: معادن و پتروشیمی‌ها ارزآوری خود را حفظ کردند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از سمنان به عنوان استانی معدنی نام برد و گفت: استان سمنان از نظر موادمعدنی از غنا و ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و از همین رو شکل‌گیری یک نظام تولید مبتنی بر معدن در این استان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در این بخش فرصت‌های زیادی از دست داده ادامه داد: با وجود از دست دادن برخی از فرصت‌ها، استان سمنان فرصت‌های بنیادین و راهبردی نیز پیش رو دارد و باید از این فرصت به درستی استفاده شود لذا اگر منطقی و به موقع از این فرصت‌های بنیادی پیش رو استفاده شود می‌توان به توسعه استان بیش از پیش امیدوار بود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان چه در بخش معدن و صنعت و چه در بخش کشاورزی و گردشگری از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است اضافه کرد: استان سمنان در حال حاضر کمترین میزان بیکاری را در سطح کشور دارد و این نقطه قوت خوبی است.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان سمنان در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی گفت: استان سمنان جدا از فرصت‌ها با چالش‌های جدی نیز روبرو است که باید برای رفع آنها از هم‌اکنون چاره‌اندیشی شود وگرنه در آینده همه چیز را نابود و اقتصاد استان را با مشکل مواجه می‌شود.


تشنه‌دل از کمبود منابع آبی، آلایندگی و نبود زنجیره تولید به عنوان چالش‌های پیش روی استان در حوزه اقتصاد و توسعه نام برد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای معدنی استان، شکل گیری یک نظام جدید تولید مبتنی بر معدن به حل این چالش‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته نه تنها در استان که در سطح ملی نیز استراتژی صنعتی و تولیدی نداشتیم خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه صنعت با راهبرد زاده نشده، در ادامه به مشکل برخوردیم این معضل در استان‌هایی که با تاخیر و دیرتر به سمت صنعتی شدن رفتند بیشتر وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فقدان راهبرد در ابتدای شکل گیری صنایع به ایجاد مشکلاتی منتهی شده که بعدتر خود را نشان داده اظهار کرد: به همین دلیل است که امروز می بینیم صنایع فولادی را به مناطقی بردند که یک قطره هم آب برای بخش صنعت ندارد. یکی از دلایلی که امروز در استان با شکل گیری صنایع فولادی مخالفت می شود نیز همین است که امروز ما دارای "راهبرد" هستیم. اگرچه راهبرد باید از ابتدا و قبل از استقرار واحدها وجود می داشت تا با چالش مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه وجود راهبرد در صنعت و تولید به ایجاد هارمونی در استان نیز می انجامد گفت: اگر از سند راهبردی در این بخش برخوردار بودیم آن هارمونی متناسب با مزیت‌های منطقه ای استان در تولید و صنعت شکل می گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سمنان صنعت معدن و تجارت معدن صنعت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تولید مبتنی بر معدن شکل گیری یک نظام استان سمنان فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم