Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:50:52 GMT

افزایش مصرف آب در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۵۷۹۵

افزایش مصرف آب در مشهد

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و افزایش دمای هوا، باعث شد که مصرف آب در مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به لحاظ بارندگی شهر مشهد با وضعیت ویژه ای مواجه است و کل بارندگی این شهر تاکنون ۹۴ میلیمتر بوده، که در مقایسه با سال قبل با ۲۸۵ میلیمتر بارندگی، ۶۳ درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلیان اضافه کرد: قطعی برق چالش بزرگی است که شرکت آب و فاضلاب مشهد با آن رو به رو است چرا که ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه ها، الکتروموتورها و سامانه های کنترل همه با برق کار می کنند و قطعی برق در فرآیند تولید و توزیع آب بسیار تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: با وجود همه این مشکلات و چالش های جدی پیش رو، به لطف خدا و با همراهی مردم و تلاش شبانه روزی همکاران تا این لحظه که گرمای کم سابقه ای را تجربه می کنیم، شرایط بدون نیاز به قطع و جیره بندی آب در مشهد گذرانده شده است.

اسماعیلیان تاکید کرد: هنوز در وضعیت اوج مصرف قرار داریم و گرمای هوا حداقل تا نیمه مردادماه ادامه دارد و به تبع آن مصرف آب نیز در این ایام نسبت به متوسط سال بسیار افزایش می یابد لذا این موضوع توجه هرچه بیشتر مشترکان در مصرف بهینه، برای گذر از شرایط بحرانی را می طلبد.

۹۹ درصد از گستره مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد. سرانه آب کلانشهر مشهد حدود ١٢٠ لیتر آب به ازای هر نفر در شبانه روز است.
کلانشهر مشهد ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت ۶.۸ میلیونی خراسان رضوی را در خود دارد.

برچسب‌ها مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب شركت آب و فاضلاب مشهد خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب شركت آب و فاضلاب مشهد خشکسالی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان