Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل سخنرانی خود را در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) در سه محور تعریف واقعی از سرمایه گذاری خارجی، جایگاه ویژه بازار سرمایه ایران و امتیازات آن و نیز چشم انداز آتی شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژنی گفت: تعداد سرمایه گذاران خارجی و حجم سرمایه گذاری آنان در بازار سرمایه را نمی توان به تنهایی «سرمایه گذاری خارجی» برشمرد، بلکه مشارکت آنان در ابزارها، خدمات و نهادهای مالی به همین میزان حایز اهمیت است. همچنین به ثمر رسیدن تلاش 13 ساله سازمان بورس و عضویت اصلی در «سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO)» مهمترین عامل رفع دغدغه سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود، چرا که این عضویت به منزله تایید وجود بازاری شفاف، منصفانه و کارآ و همچنین همسو با آخرین استنانداردها و مطابق با قوانین و مقررات پیشروی دنیا است.

جانشین رییس سازمان با اشاره به آمار واقعی بازار در سال های اخیر به ویژه آمار خیره کننده سال گذشته پس از ورود سهام عدالت و افزایش چشمگیر فعالان بازار و به تبع آن، رشد بازار، بازار سرمایه ایران را فرصتی کم نظیر برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت بر این بازار، اعطای امتیاز شهروندی به ازای سرمایه گذاری 250 هزار دلاری در بازار سرمایه ایران را فرصتی طلایی برای بهره مندی خارجیان همسو با بهره برداری از مزیت های این بازار و مهمترین چشم انداز آتی بازار سرمایه ایران عنوان کرد.

در این وبینار مدیران عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بعنوان عضو اصلی هماهنگ کننده، شرکت فرابورس ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی بعنوان اعضای اصلی FEAS آخرین اطلاعات شرکت های متبوع را به اطلاع شرکت کنندگان رساندند. در پایان نیز نمایندگان بازار سرمایه ایران به پرسش های بی شمار شرکت کنندگان پاسخ دادند. محور عمده این پرسش ها، جزئیات برنامه اعطای شهروندی به ازای سرمایه گذاری 250 هزار دلاری و البته مشکلات ورود و خروج ارز بود.

گفتنی است نشست «ملاقات بازار»، مجموعه ای از رویدادهای برخط در شرایط کرونا است که با استفاده از پلتفرم عضویت در «فدراسیون بورس های اروپا-آسیایی (FEAS)» و جهت حفظ و توسعه ارتباطات قدیمی و معرفی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه کشور های عضو برگزار می شود. این جلسات پیشتر برای بازار کشورهای ارمنستان، قزاقستان، استرالیا و مصر برگزار شده بود که بورس اوراق بهادار تهران با حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار میزبانی این رویداد برای بازار سرمایه ایران شد که پس از موافقت فدراسیون، این وبینار روز پنجشنبه 24 تیر ماه سال جاری و به صورت مجازی برگزار شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه ایران سازمان بورس اوراق بهادار ملاقات بازار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است