Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز -دوشنبه- گزارش کمیسیون انرژی در مورد  قطعی های مکرر برق مورد بررسی قرار گرفت و «همایون حائری» نماینده دولت در حوزه  برق و انرژی وزارت نیرو  بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره خاموشی‌های اخیر و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور،بیان داشت: برنامه‌ریزی‌هایی که وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز در زمان‌های اوج مصرف تابستان انجام می‌دهد، در موضوعات مختلفی استمرار دارد که موضوع اول، پیش‌بینی مصرف است؛ با توجه به تعداد مشترکین و نوع مصرف آنها و همچنین دمای هوا که براساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور در دسترس قرار می‌گیرد تعیین می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حائری افزود: قابلیت تولید نیروگاه‌های کشور که عمده نیروگاه‌ها به سه گروه حرارتی، برق‌آبی و اتمی تقسیم‌بندی شده است؛ نیروگاه‌های حرارتی شامل نیروگاه‌های جدید و موجود هستند که تعمیرات آنها از انتهای شهریورماه هر سال شروع شده و تا انتهای خرداد سال بعد ادامه دارد.

وی افزود:‌ نیروگاه‌های آبی که سهم حدود ۱۹ درصدی در تامین برق زمان‌های اوج مصرف تابستان را دارند، به شدت تولید برق‌شان وابسته به موجودی آب پشت سدهاست و اگر شرایط آب مناسب باشد، می‌توانند همانند سال گذشته ۱۱ هزار مگاوات از ۵۸ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق زمان اوج مصرف شبکه را تامین کنند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو بیان کرد:‌نیروگاه اتمی هم با انجام تعمیرات دوره‌ای خود و با توجه به میزان سوخت موجود آماده تولید یک‌هزار مگاوات برق به شبکه است، ضمن اینکه پیش‌بینی طراز تولید و مصرف برق و پیش‌بینی راهکارهای جبران کمبود هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حائری درباره پیش‌بینی نیاز مصرف تابستان سال جاری گفت: به جز افزایش مصرف ناشی از مشترکین جدید و سالیانه، رشد قابل‌توجه مصرف برق صنعتی و همچنین موضوع مصارف بالای ماینرها هم به این موضوع اضافه شده و افزایش غیرمترقبه دما هم موجب شد که رشد مصرف انرژی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد در حالی که متوسط رشد چند سال گذشته زیر ۲درصد بوده است.

نماینده دولت در حوزه انرژی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی عملا آنچه اتفاق افتاد بین ۲ تا ۴ درجه نسبت به دمای واقعی افزایش داشت به طوری که به ازای هر درجه افزایش دمای بالای ۳۵ درجه ۱۵۰۰مگاوات به مصرف برق افزوده خواهد شد . افزایش مصرف ۲۰ درصدی موجب گردید که واحدهای نیر وگاهی دوره تعمیرات آنها در فروردین و اردیبهشت به اتمام می رسید جوابگوی نیاز مصرف بالای برق نباشد و این امر باعث شد فشار زیادی به نیروگاه‌های آبی جهت جبران نیاز مصرف برق وارد شود.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور دولت وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور دولت وزارت نیرو سازمان هواشناسی كشور دولت وزارت نیرو وزارت نیرو سال گذشته پیش بینی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدوداً ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل (١٢ اردیبهشت بودیم). در این روز شرکتهای توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماههای اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود.

در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

کد خبر 6097409 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • تابستان منهای خاموشی
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید