Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@14:46:08 GMT

بازار موبایل کماکان روند نزولی را طی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۶۰۴۳

بازار موبایل کماکان روند نزولی را طی می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد با اشاره به اینکه «بازار موبایل از ابتدای سال جاری با شیب نزولی مواجه بود»، گفت: با توجه به این که در حال حاضر ارز نیمایی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است اما وضعیت بازار آنچنان تغییری نکرده و بازار کماکان روند نزولی را طی می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری حداد در خصوص  وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات واردات چند مدل از گوشی‌های شیائومی و نوکیا را به دلیل این که بدون سیم‌کارت قادر به برقراری تماس‌های ضروری از جمله تماس با ۱۱۰ نیستند، ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که این مدل از گوشی‌ها بدون سیم‌کارت نیز با یک روش متفاوت قادر به تماس‌های ضروری هستند.

وی افزود: برند شیائومی از برندهایی است که قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل از پرفروش‌ترین برندهای بازار است و مردم استقبال خوبی از آن می‌کنند. ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های برند شیائومی نمی‌تواند مشکلی در  بازار ایجاد کند زیرا این برند از تنوع فراوانی برخودار است. از طرفی واردات چند مدل گوشی از برند نوکیا نیز ممنوع شده که این مسئله نیز تاثیری در بازار ندارد زیرا برند نوکیا برند پر قدرتی در بازار نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد همچنین با بیان نامطلوب بودن وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: بازار موبایل از ابتدای سال جاری با شیب نزولی مواجه بود. با توجه به این که در حال حاضر ارز نیمایی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است اما وضعیت بازار آنچنان تغییری نکرده است و متاسفانه بازار موبایل کماکان روند نزولی را طی می‌کند. در این  شرایط بسیاری از فروشنده‌ها اجناس‌شان را با ضرر می‌فروشند. فعلا تمامی فروشندگان موبایل چشم انتظار جایگزینی دولت‌ها و تغییرات سیاسی‌ هستند تا شاید اثرات مطلوبی داشته و باعث ایجاد رونق در بازار شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازار موبایل بازار موبایل وضعیت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است