Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه عربستان امروز را هشتم ذی‌الحجه اعلام کرده است، مناسک حج تمتع از امروز آغاز شد و‌ حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان با توجه به شرایط کرونا برای انجام عملیات حج تمتع به مکه مکرمه و مسجدالحرام  مشرف شدند.

ورود زوار به مسجدالحرام

از صبح امروز زائران در قالب کاروان‌هایی وارد مسجدالحرام شده تا از این طریق عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ رسماً آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز «یوم الترویه» نام دارد و مناسک حج به صورت رسمی آغاز می‌شود که زوار در پنج روز با انجام مناسک ۱۳گانه حج تمتع حاجی می‌شوند؛ به طوری که پس از احرام در مکه، وقوف در عرفات و مشعرالحرام، رمی جمره عقبه در منا، قربانی، حلق یا تقصیر، طواف حج، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء، نماز طواف نساء، بیتوته در منا و رمی جمرات سه‌گانه مناسک حج تمتع به پایان می‌رسد.

از روز گذشته فضای محصور شده در مسجدالحرام برداشته شده و از این طریق فضای زیارتی توسعه پیدا کرد و زائران از صبح امروز با نوای لبیک اللهم لبیک به سوی خانه خدا مشرف شدند تا اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ را به جای آورند.

 

در ورودی‌های مسجدالحرام متولیان خانه خدا به منظور نظارت بر عملیات حج تمتع مستقر شدند. با توجه به شیوع کرونا همه زائران موظف به استفاده از ماسک هستند و به دلیل هوای گرم در مکه مکرمه برای طواف گرد کعبه بین زوار چتر توزیع شده است. بر اساس اعلام سعودی‌ها سه‌شنبه عید قربان است. بنابراین فردا روز عرفه است. 

در ادامه تصاویری از آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ با حضور حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع اعمال حج مسجدالحرام مناسک حج عملیات حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی در دریای مدیترانه و هر جای دیگری که در تیررس این نیروها باشد، خبر داده و اعلام کرد که زمان اجرای این مرحله از همان لحظه صدور این بیانیه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن تحولات نبرد در نوار غزه از جمله تداوم تجاوزات اسرائیل و آمریکا و آمادگی برای انجام عملیات تهاجمی نظامی با هدف قرار دادن منطقه رفح را دنبال می کند که در آن دشمن قصد دارد برگ برنده اسرا را بدون آتش بس دائمی از دست مقاومت خارج کند.

کد خبر 6095862

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران