Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از کشمکشهای اخیر در خصوص افزایش فوق العاده مدیریت،‌ بخشنامه تازه سازمان اداری و استخدامی صادر شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌  بخشنامه سازمان اداری  استخدامی کشور در خصوص لغو افزایش امتیازات فوق‌العاده مدیریت به شماره 22271 مورخ 1400/4/26 صادر شد. بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی که از طرف نوش آبادی معاون این سازمان خطاب به کلیه دستگاههای اجرایی اعلام شده است، ابلاغیه اخیر در خصوص افزایش فوق العاده مدیریت لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازم به ذکر است، چند روز قبل  سازمان اداری و استخدامی در واکنش به خبر «افزایش پی‌در‌پی حقوق‌ها در آخرین ماه فعالیت دولت دوازدهم» اعلام کرد، پس از صدور رأی شماره 1960 مورخ 19‏‏/12‏‏/1399 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، فوق‌العادۀ ‌مدیریت در محاسبۀ سقف حق شاغل ملاک قرار نخواهد گرفت که این موضوع باعث کاهش حقوق مشاغل مدیریت حرفه‌ای مانند رؤسای ادارات، معاونان و مدیران ادارات کل شد که به منظور جبران بخشی از این کاهش و با استفاده از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور اصلاح امتیازات جدول فوق‌العاده مدیریت طی تصویب‌نامه شماره 39832‏‏/ت 58928هـ مورخ 13‏‏/04‏‏/1400 اقدام شد ضمناً، درج تاریخ اجرای تصویب‌نامه به 19‏/12‏/1399 نیز برای جبران کاهش ایجادشده از زمان صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است.

براساس بخشنامه شماره 696488 مورخ 30‏‏‏‏/11‏‏‏‏/1398 سازمان برنامه و بودجۀ کشور، امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله امتیازات جدول فوق‌العاده مدیریت، 50% افزایش یافت. بنابراین جدول امتیازات فوق‌العاده مذکور با اعمال افزایش 50 درصدی نسبت به جدول مصوب سال 1388 در احکام اعمال می‌شد. اعلام می‌داریم با ابلاغ تصویب‌نامۀ یادشده، هیچ‌گونه افزایشی در حقوق و مزایای مدیران میانی و عملیاتی صورت نگرفته و صرفاً درخصوص آثار و پیامدهای ناشی از صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اقدام شده است.

گفتنی است، هیئت وزیران در جلسه 9/4/1400 به پیشنهاد شماره 17424 مورخ 5/4/1400 سازمان اداری و استخدامی کشور و تأیید شورای حقوق و دستمزد و به استناد ماده (67) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ تصویب کرد:

1- امتیاز فوق‌العاده مدیریت هر یک از عناوین مدیریت و سرپرستی موضوع تبصره (2) ماده (65) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ متناسب با پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها، حیطه سرپرستی و نظارت و حساسیت‌های شغلی و سایر عوامل مربوط به موضوع جدول شماره (2) بند (2) بخشنامه شماره 14593/200 مورخ 21/2/1388 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به شرح جدول اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان اداری و استخدامی فوق العاده مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است

به گزارش قدس خراسان، جلسه مناظره و پرسش و پاسخ کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات یعنی حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی‌فر امروز یکشنبه در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

در این جلسه کاندیداها به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ دادند که در ادامه برگزیده مهمترین پاسخ‌ها را مرور می‌کنیم.

مشهد نماد تحول در کل کشور است

حسنعلی اخلاقی در خصوص مهمترین اولویت مشهد که در صورت ورود به مجلس پیگیری خواهد کرد، گفت: نگاه من به مشهد یک نگاه محلی نیست؛ مشهد نماد تحول در کل کشور است و کمترین هزینه دولت در این شهر سرمایه گذاری برای ایجاد تحول در کل کشور است.

وی با اشاره به حضور ۳۰ میلیون زائر سالانه در مشهد، افزود: این شهر دارای ظرفیت بزرگترین رسانه انسانی است.

افزایش تعداد روزهای هوای پاک در مشهد

این کاندیدا در ادامه به مهمترین مسائل مشهد اشاره اجمالی کرد و گفت: اولویت کوتاه مدت من حل معضل آلودگی هواست چراکه این موضوع شمولیت و همه گیری زیادی دارد و برنامه دارم در گام اول تعداد روزهای هوای پاک مشهد را از ۲۶ روز به ۱۲۰ روز در سال برسانم.

اخلاقی در خصوص اولویت بلند مدت خود نیز موضوع زیر ساخت‌های زیارت را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: منابع فعلی دولت برای این موضوع پاسخگو نیست، اما انفال آورده زیادی برای دولت خواهد داشت که باید سهم آن را زیاد کنیم.

تشکل‌های موازی زیاد، مهمترین مشکل مشهد است

معتمدی فر نیز مهمترین مشکل مشهد را وجود تشکل‌های موازی زیاد دانست و افزود: همین موضوع باعث شده برنامه‌ها در عمل با مشکل مواجه شوند.

وی مشکلاتی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده و توسعه نامتوازن مشهد را حاصل مشکل در برنامه ریزی و نظارت بر اجرا برشمرد و متذکر شد: معتقدم برخی برنامه‌ها باید در کوتاه مدت حال مردم را خوب کند، پس با تکیه بر اسناد بالادستی و برنامه‌های مصوب و عملکرد دولت مردان باید در خصوص انتظارات ذی نفعان که مردم هستند مطالبه گری صورت گیرد.

این کاندیدا اضافه کرد: طرح‌های مهم مثل طرح جامع زیارت می‌تواند به عنوان لوکوموتیو فرهنگ و اقتصاد مطرح شود و می‌تواند بخشی از مشکلات حاشیه شهر را نیز برطرف کند.

وی عنوان کرد: نسبت به تشکیل مجمع نمایندگان شهرهای زیارتی اقدام خواهم کرد تا با هم افزایی مشکل زیارت در همه شهرهای زیارتی برطرف شود.

معتمدی فر در خصوص برنامه‌اش برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه کلات نیز گفت: برای این موضوع باید سراغ جاده کلات برویم تا منجر به رونق گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه شود؛ برای این منظور مرکز مطالعات و پژوهش‌های کلات در باغ نادری ایجاد خواهد شد و در کنار آن بازارچه صنایع دستی در این محل می‌تواند برای رونق صنایع دستی در کوتاه مدت مؤثر باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حقوق و دستمزد کارگران نیز اظهار کرد: برای حقوق و دستمزد اگر مبنا بر عدالت باشد باید بین درآمد و هزینه خانوار تناسب برقرار باشد و به میزان افزایش تورم به حقوق و دستمزد اضافه شود تا دولتمردان به فکر حل مشکل تورم بیفتند.

اخلاقی نیز در پاسخ به این سوال گفت: شورای عالی کار باید بر اساس ریل گذاری مجلس، افزایش حقوق و دستمزدها را بررسی کند، مجلس باید منابع را برای افزایش حقوق و دستمزد در اختیار دولت قرار دهد تا این موضوع بر تورم تأثیری نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص برنامه اش برای رفع معضل حاشیه شهر گفت: برای حل هر مشکلی اول باید عوامل بوجود آوردنده‌اند را شناسایی کنیم. در این خصوص نیز بحث‌های فراشهری مانند مهاجرت و بی توجهی دولت‌های مختلف به روستاها نقش مهمی ایفا کرده است.

اخلاقی ادامه داد: عدم توزیع عادلانه امکانات در شهر و نگاه عدالت محور در سطح ملی تا دهه ۶۰ در کشور ما وجود داشته اما از ابتدای دوره سازندگی از عدالت محوری غفلت شد و متأسفانه این نگاه در طی دوره‌های بعد نیز استمرار یافت.

وی مهمترین کلیدواژه حل معضل حاشیه شهر را توزیع منابع ملی و شهری با نگاه عدالت محور دانست.

معتمدی فر نیز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در مورد مهمترین شاخص‌های طرح زیارت و اثراتش برای زائران و مجاوران امام هشتم گفت: اگر طرح جامع زیارت به صورت جامع و یکپارچه باشد نتیجه خواهد داد. این طرح باید به شکل ملی تعریف شود، با اتکا به بخش خصوصی و با محوریت حرم مطهر رضوی باشد.

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • پاداش فوق‌العاده برای نساجی پیش از بازی با پرسپولیس
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط سخت
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند