Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، در پیش داشتن عید قربان را نیز تبریک گفت و اظهار کرد: عید قربان عید تجلی بندگی خالصانه است، مقداری نسبت به اعیاد و موالیدی که در روزهای خاصی در طول سال داریم و می‌تواند بهانه‌ای برای شادابی و نشاط مردم باشد کم می‌پردازیم، امید دارم از این دو عید بزرگ نهایت استفاده را علیرغم تمام محدودیت‌ها در جهت نشاط و شادابی اجتماعی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه از اداره کل روابط عمومی شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی درخواست کرد همه تلاش خود را با کمک مردم برای تزئین و چراغانی شهر داشته باشند و تأکید کرد: حتماً این ایام را مردم باید متفاوت ببینند.

تجمعات بدون ملاحظه در کنار زاینده‌رود در آینده مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند

وی افزود: با ورود آب به رودخانه زاینده‌رود این روزها شاهد حضور مردم در پارک‌ها و حاشیه زاینده‌رود بودیم و این حضور حکایت از حضور بی‌صبرانه‌ای داشت که با ورود آب ولو در زمان اندک منجر به این شد که مردم علیرغم همه هشدارهای متولیان بهداشت و سلامت در استان اصفهان و ستاد استانی مقابله با کرونا همه چیز را پشت سر بگذارند و همه چیز را فراموش کنند، واقعیت این بود که مردم ظاهراً هیچ توجهی به این همه درخواست نکردند و این روزها در کنار پل‌های تاریخی اصفهان شاهد حضور پرجمعیت مردم بدون رعایت حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی یعنی زدن ماسک بودیم.

نصراصفهانی ادامه داد: در اینکه مردم از باز شدن زاینده‌رود ذوق زده شده و در این هوای بسیار گرم باید در کنار رودخانه قرار می‌گرفتند و یک فضای نشاط‌آور برای مردم ایجاد می‌شد که طبیعت این کار را انجام داد و این فضا با جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود مهیا شد، شکی نیست اما واقعیت قضیه این است که این تجمعات بدون ملاحظه ممکن است در آینده مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند که از همه شهروندان درخواست داریم ضمن بهره‌مندی از این اتفاق میمون و مبارک به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که جان خود و عزیزانشان به مخاطره نیفتد.

گلایه بهره‌برداران مراکز تفرجگاهی موجود در پارک‌ها از تعطیلی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به درخواست بعضی از بهره‌برداران از مراکز تفرجگاهی، گفت: تمام اصناف در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و تنها مکان‌هایی که در پارک‌ها وجود دارد مثل مراکز تفریحی، باشگاه‌های بدن‌سازی یا مراکز ویژه کودکان و نوجوانان مثل شهربازی‌هایی که در پارک‌ها هست و مجموعه‌ای که در پارک ناژوان است مانند باغ پرندگان، تله سیژ، باغ خزندگان و آکواریوم چون در پارک قرار گرفته‌اند فعالیتشان ممنوع شده است، در صورتی که پارک‌ها مملو از جمعیت است به نظر می‌رسد این تصمیم خیلی توجیه مناسبی نداشته باشد چون ممنوعیت حضور و استفاده از این مراکز برمی‌گشت به اینکه ورود مردم به پارک‌ها ممنوع بود اما وقتی ورود مردم این چنین آشکار است محدود کردن یک سری فعالیت‌ها درست نیست.

وی با بیان اینکه خواهشم این است که جمع خاصی را از خدمات و انتفاعی که می‌توانند این مراکز داشته باشند محدود نکنیم، ابراز امیدواری کرد در این رابطه تجدیدنظری صورت بگیرد چون این بهره‌برداران مرتب مراجعه داشته و گله‌مند هستند از اینکه مردم در پارک‌ها هستند اما مراکزی که می‌تواند به مردم خدمت‌رسانی کنند همه به جرم اینکه در پارک هستند به نوعی تعطیل هستند اما مشاغل مشابه در دیگر جاهای این شهر ارائه خدمت می‌کنند بدون اینکه با کوچکترین مانعی مواجه باشند.

نقش برجسته پلیس راهور در نظم و انضباط شهر

نصراصفهانی در ادامه با تأکید بر اینکه نقش‌ها در شهر خیلی مهم است و هر سازمان، نهاد و ارگانی نقشی را در شهر ایفا می‌کند، مطرح کرد: هیچ نقشی نباید سخیف دیده شود بلکه همه نقش‌ها باید برجسته دیده شده و به همه نقش‌ها باید احترام گذاشته شود، قطعاً وقتی این نقش‌ها بیشتر آشکار می‌شود که هر تولیتی به نقش خودش بی‌توجه باشد یا حتی برای ساعاتی این نقش انجام نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بین نقش‌هایی که در شهر خیلی مؤثر است و همواره باید مورد التفات و توجه قرار گیرد نقش پلیس راهور است که یقیناً اگر برای لحظاتی اینها نقش آفرینی نکنند و در شهر نباشند و نقششان برجسته و آشکار نباشد اتفاقات ناگواری در شهر می‌افتد و اینها خیلی مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در نظم و انضباط شهری وقتی که پلیس را ندارید یا بعضی مواقع به دلیل قطعی برق نظم و نظام همه چهارراه‌ها به هم می‌ریزد نشان از این دارد که هر قسمت و مجموعه‌ای باید به خوبی نقش خود را ایفا کند و همگان باید قدر این نقش‌آفرینی را بدانند.

نصراصفهانی در پایان خاطرنشان کرد: حضور پلیس راهور در شهر ما حضوری برجسته و قابل تحسین است و از قبل هم چنین بوده است، از زمانی که شهرداری اصفهان مبادرت به اجرای ماده ۱۰۸ کرد و ارتباطات با پلیس راهور قدری نزدیکتر شد این نقش را برجسته‌تر می‌بینیم و البته معتقد هستیم باز هم جای برجسته شدن این نقش هست و همه باید تلاش کنیم، در این راستا معاونت حمل و نقل که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی را با پلیس راهور دارد باید تلاش کند این هماهنگی روز به روز بهتر و بیشتر شود که حاصل و نتیجه آن متوجه مردم می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پارکها امکانات تفریحی شهر پلیس راهور شورای اسلامی شهر اصفهان پلیس راهور زاینده رود پارک ها نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوهِ نورِ صفه احداث شده است و در ساعت فعالیت آن بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

سعید ساکت با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوهِ نورِ صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از  ۴۴۰۰ مترمربع از اوایل بهمن ۱۴۰۲ آغاز و در هفته نخست فروردین ۱۴۰۳ به‌طور غیررسمی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ المان نوری موضوعی در این مجموعه مستقر شده ، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۹ هزار نفرساعت اقدام فنی، تخصصی و عمرانی انجام شده است.

ساکت  هدف از اجرای این طرح  را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف تردد‌های آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط مؤثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

او ادامه داد: این طرح، بزرگترین پارک نور موضوعی کشور بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده است که میزان استفاده از انرژی در آن به حداقل ممکن رسیده و بالاترین بازدهی را داشته باشد.

ساکت  با بیان اینکه چهار برنامه استفاده از منابع الکتریکی برای این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف برق این مجموعه از مصرف بعضی فروشگاه‌های داخل شهر هم کمتر است، اما برای تأمین برق آن، فرایند نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد نیروگاه داخلی ۵۰ کیلوواتی آغاز شده ، همچنین از ظرفیت ژنراتور تخصصی مجموعه در نیز مواقع استفاده در پیک مصرف بهره خواهیم برد، ضمن اینکه استفاده از برق شهری در مواقع غیر پیک و کمک از ظرفیت توربین بادی نیز این مجموعه را در ردیف بخش‌هایی قرار می‌دهد که به محیط زیست احترام ویژه می‌گذارد.

ساکت با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی فعال شده ، تاکید کرد: در ساعت فعالیت کوه نور صفه بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند و ایجاد ظرفیت گردشگری و حضور شهروندان زمینه کاهش مصرف برق خانگی و توجیه‌پذیر کردن این طرح را همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد