Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:29:56 GMT

آلبوم «بخشایش» منتشر شد/ روایت عظمت شعر در موسیقی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۶۵۱۳

آلبوم «بخشایش» منتشر شد/ روایت عظمت شعر در موسیقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، آلبوم موسیقی «بخشایش» به آهنگسازی پیام میرجعفری و حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان توسط نشر «بانگ آوای سارنگ» در دسترس مخاطبان قرار گرفت

سیدمحمد تنکابنی از مدیران تولید پروژه در توضیح این آلبوم گفت: این مجموعه دارای هشت آهنگ به نام‌های بخشایش، نیایش، آسنا، مستان، آوادیس، مهرآمیز، آرامش و یادآورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آلبوم هنرمندانی همچون جعفر فیض‌اللهی، شاهرخ پورمیامین، پاشا هنجنی، نورایر گاپویان، شهرام پورمیامین، علی فیض‌اللهی، روناک رنجبین، هامون رحیمی فر، الهام رمضان، لرتا سرکیسیان، آنیتا نصیری کیان، پانته آ محمدی و احمد سرتیپی همکاری داشته‌اند. بخش‌هایی از این آثار هم در کشور ارمنستان ضبط شده است.

وی افزود: در چند مقطع زمانی نیز برخی از آثار این مجموعه همچون قطعه «بخشایش» در چندین جشنواره دانشجویی به عنوان بهترین موسیقی تلفیقی مورد تقدیر قرار گرفته است.

پیام میرجعفری، آهنگساز «بخشایش» در توضیح برخی از آثار این مجموعه نیز اظهار کرد: قطعه «بخشایش» به سفارش گروه حنانه و بر اساس آخرین سروده مرحومه سرکار خانم منصوره فِیلی ساخته شده است. ضمن ادای احترام به مرحومه فیلی، در تلاش بودم که به زبان موسیقی روح ایشان را به درگاه ابدیت بدرقه کنم. ساخت قطعه «مستان» نیز سه ماه طول کشیده است که بر اساس دو غزل از شمس تبریزی است و وجه تسمیه این اثر نیز به خاطر بیتی با مطلع «مستان سلامت می کنند» است. به هر حال آنچه برای ما اهمیت داشت این بود که به عنوان آهنگساز سعی داشتم تا عظمت شعر را در موسیقی پیاده سازی کنم.

میرجعفری درباره قطعه «یادآورد» هم توضیح داد: اولین بار تم اصلی قطعه، با شنیدن خبر از دست دادن چندی از دوستان و آشنایانم به ذهنم خطور کرد و این موسیقی را ادای احترامی به آنها می‌دانم.

پیام میرجعفری از ۱۶ سالگی موسیقی را نزد سعید قزاق در رشته کیبورد و پیانو شروع کرد، سپس نزد شاهرخ پورمیامین مقدمات تئوری موسیقی و آکوردشناسی را فرا گرفت و با تنظیم موسیقی الکترونیک آشنا شد.

این هنرمند از سال ۱۳۷۴ تئوری موسیقی، هارمونی، آهنگسازی و تنظیم موسیقی را به صورت آکادمیک نزد هویک اوهانجانیان آغاز کرد که سرآغاز آشنایی وی با دنیای پر رمز و راز موسیقی را فراهم کرد. این در حالی بود که پس از فوت اوهانجانیان و اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق، برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی راهی ارمنستان شد.

میرجعفری در آنجا به مدت ۲ سال به صورت خصوصی به تحصیل آهنگسازی، ارکستراسیون، تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی و پیانو پرداخت. سپس وارد کنسرواتوآر دولتی کمیتاس ایروان-ارمنستان شد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته آهنگسازی کلاسیک با درجه عالی (دیپلم قرمز) شد. این آهنگساز در این سال‌ها نزد هنرمندانی چون مارتون ایسراییلیان (آهنگسازی)، استپان شاکاریان (ارکستراسیون کلاسیک و جز)، رزانا استپانیان (تئوری موسیقی و سلفژ)، گاگیگ هونتس (هارمونی)، گارینه کاراپتیان (پُلی فونی)، ناییرا آبراهامیان (پیانو) استفاده کرده است.

کد خبر 5260449 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی تلفیقی موسیقی ایرانی جشنواره فیلم کن اصغر فرهادی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران ویروس کرونا حمیدرضا صدر فیلم قهرمان عکاسی رامبد جوان سازمان سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کنسرت آنلاین تئوری موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود