Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ایزدی با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی خانه موسیقی استاد اسحاقی گرجی صادر شد، افزود: خانه استاد محمدرضا اسحاقی گرجی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز راه‌اندازی خانه موزه موسیقی را دریافت کرد.

وی با اشاره به این مطلب که نام ایشان در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است؛ افزود: استاد اسحاقی علاوه بر دوتار نوازی و مقام خوانی، در ساختن سازهایی چون دوتار و کمانچه نیز مهارت دارد و آخرین راوی موسیقی خنیاگری مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانه ایشان هم اکنون کانون موسیقی مازندران است و مخاطبینی از سراسر ایران و خارج از کشور دارد، افزود: این موزه به‌واسطه حضور ایشان و نگهداری، نمایش، معرفی و عرضه سازها، اسناد و مستندات موسیقی مازندران اعم از اشعار و روایات مرتبط بافرهنگ و آداب‌ورسوم و پیشینه زندگی مردمان منطقه، از جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

محمدرضا اسحاقی گرجی، زاده ۱۴ آبان ۱۳۲۶ در گرجی محله شهرستان بهشهر، موسیقی‌دان، نوازنده و در حال حاضر یکی از آگاهان مقامات و ریز مقامات آوازی و سازی مناطق شرقی مازندران است.

کد خبر 5260461

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی میراث فرهنگی مازندران ساری ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل شورای نگهبان قوه قضاییه عکس استانها سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی درباره تربیت فرزندان گفت: آشنایی با احکام و مفاهیم اسلامی همانند ذکر و نام خداوند، نماز و روزه و ... باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور به کودک گفته شود تا درون کوک نهادینه شده و درک آن آسانتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • تصویر دیده نشده از استاد بنان، ۶۸سال قبل!