Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این قسمت به سراغ علی هاشمی، وزنه بردار ایران در المپیک توکیو می رویم.

علی هاشمی، وزنه بردار اهل ایلام که متولد 10 شهریور 1370 است، یکی از دو نماینده وزنه برداری ایران در مسابقات المپیک 2020 توکیو است. او در دوران افول وزنه برداری ایران در المپیک ها، یکی از شانس های کسب مدال است و امیدوار است که در توکیو، نتیجه ای قابل قبول کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزنه برداری قهرمانی آسیا 2015 - تایلند

علی هاشمی در این مسابقات در وزن 94 کیلوگرم شرکت کرد. او در حرکت یک ضربه رکورد 168 کیلوگرم را ثبت کرد و صاحب مدال طلا شد و در حر کت دو ضرب 208 کیلوگرم وزنه زد و چهارم شد. در مجموع علی هاشمی 376 کیلوگرم سوم شد و مدال برنز را کسب کرد.

وزنه برداری قهرمانی جهان 2015 - آمریکا

این اولین حضور علی هاشمی در مسابقات جهانی بود که در 94 کیلوگرم شرکت کرد و با بدشانسی موفق به کسب مدال نشد. او در یک ضرب وزنه 173 را بالا برد و پنجم شد و در دو ضرب نیز 207 کیلوگرم را بالا برد و پنجم شد تا در مجموع در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

المپیک 2016 - ریو

علی هاشمی در اولین تجربه خود در المپیک در وزن 94 کیلوگرم حاضر بود. او در یک ضرب 173 کیلوگرم را بالا برد و هفتم شد. در دو ضرب 210 کیلوگرم را بالا برد و هفتم شد و در مجموع با 383 کیلوگرم هفتم مجموع شد.

وزنه برداری قهرمانی جهان 2017 - آمریکا

او بار دیگر به آمریکا رفت اما این بار شرایط فرق داشت و دست پر به ایران بازگشت. علی هاشمی که در 105 کیلوگرم شرکت کرده بود در یک ضرب 183 را بالا برد و مدال طلا را کسب کرد. او در دو ضرب 221 را بالا برد و دوم شد و در مجموع نیز با 404 کیلوگرم قهرمان جهان شد.

بازی های آسیایی 2018 - جاکارتا

علی هاشمی در جاکارتا عملکرد خوبی داشت. او که در 105 کیلوگرم مسابقه می داد، در یک ضرب 184 کیلوگرم را بالا برد و دوم شد. در دو ضرب وزنه 219 کیلوگرم را بالا برد و در مجموع با 403 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

وزنه برداری قهرمانی جهان 2018 - ترکمنستان

علی هاشمی این بار در وزن 102 کیلوگرم شرکت کرده بود. او در یک ضرب وزنه 179 را بالا برد و دوم شد. در دو ضرب 217 کیلوگرم را بالا برد و سوم شد و در مجموع نیز با 396 کیلوگرم طلایی شد تا هر سه رنگ مدال را در این مسابقات بگیرد.

المپیک 2020 - توکیو

علی هاشمی موفق شد امتیازات لازم را کسب کند و به عنوان یکی از ورزشکاران در المپیک توکیو در وزن 109 کیلوگرم حاضر باشد. علی هاشمی در المپیک توکیو کار سختی برای مدال دارد. در وزن او سیمون مارتیروسیان ارمنی و اکبر جورایف ازبک حضور دارند که می توان گفت شانس های اصلی کسب مدال طلا و نقره هستند. تیمور نانیف روس و هریستو هریستوف بلغار کسانی هستند که شانس کسب مدال برنز دارند و علی هاشمی باید با آن ها رقابت کند.

زمان بازی های علی هاشمی در المپیک توکیو

سه شنبه ۳ آگوست (۱۲ مرداد)

 

علی هاشمی، دسته ۱۰۹ کیلوگرم   از ساعت ۱۵:۲۰

 

اخبار داغ 

فیلم منشوری سارا و نیکا با پسر فامیل! / باز هم حاشیه + عکس ها برترین های قرن با علی دایی: بدون علی کریمی، کریم باقری، خداداد و ... نمی‌‌توانستم کاری کنم 42 سال پیش در چنین روزی؛ وقتی نانت فرانسه ناصر حجازی و حسن روشن را می خواست درس بزرگی که فرهاد مجیدی از گرت ساوتگیت گرفت فابیو کاناوارو: مسی شایسته توپ طلاست؛ بهترین بازیکن ایتالیا؟ دوناروما هوادار ایتالیا، صحنه خطای کیه لینی روی ساکا را تتو کرد / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کیلوگرم را بالا برد وزنه برداری قهرمانی کیلوگرم شرکت المپیک توکیو علی هاشمی یک ضرب دو ضرب کسب مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است

امیرحسین حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر در دو بخش پسران و دختران است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره محل برگزاری مسابقات گفت: با توجه به امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی همدان و کنار هم بودن سالن مسابقات، خوابگاه و سلف سرویس، مسابقات در این مکان برگزار خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: از همکاری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان جهت میزبانی این رقابت‌ها هم تقدیر می‌کنیم که باعث رونق ورزش استان به واسطه میزبانی‌های متعدد ورزشی شده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان در این مسابقات بیان کرد: شورای فنی هیئت وزنه‌برداری همدان انتخاب دختران و پسران اقدام به رأی‌گیری کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: بر این اساس عسل کدخدایی در دسته ۷۶ کیلوگرم (نوجوانان)، کیانا قیاسی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم (جوانان)، مهسا قیاسی در ۵۵ کیلوگرم (نوجوانان)، فاطمه مالمیر در ۵۵ کیلوگرم (جوانان)، پریسا زرینی در ۴۹ کیلوگرم (جوانان)، نازنین زهرا ملکی در ۸۱ کیلوگرم (نوجوانان)، تارا درویشی ۶۴ کیلوگرم (نوجوانان)، نرگس زرینی ۵۹ کیلوگرم (نوجوانان) و زینب پرتوی فر در دسته ۷۱ کیلوگرم (نوجوانان) با حداکثر آرای کسب شده به قهرمانی کشور راه یافتند.

وی افزود: همچنین مریم می‌آبادی به عنوان سرمربی، سمیه ابوالفتحی مربی و خدیجه محبی راد سرپرست تیم وزنه برداری دختران همدان در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

حسنی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری پسران همدان بیان کرد: سینا هدایتی در وزن ۸۶ کیلوگرم (جوانان)، امیرعباس تیموری در ۹۲ کیلوگرم (جوانان)، امیررضا حاتمی در وزن به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (جوانان)، امیرعلی قره خان باز در ۸۰ کیلوگرم (نوجوانان)، امیرحسین خزایی در ۷۳ کیلوگرم (نوجوانان) و طاها نعمتی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (نوجوانان) برای حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزیده شدند.

وی افزود: همچنین بر اساس رأی‌گیری انجام شده، محمدرضا شیرزادی به عنوان سرمربی و محسن گودرزی مربی تیم وزنه برداری پسران همدان انتخاب شدند.

کد خبر 6089953

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان