Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران استان کرمانشاه گفت: اشتغال زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر مهمترین دستاورد طرح مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق جمعیت ملل متحد در پروژه توسعه کسب و کارهای خرد و نوپا است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ازوجی و هیات همراه که به منظور بازدید از پروژه ها و کسب و کارهای خرد و نوپا مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق جمعیت ملل متحد در استان کرمانشاه، در جمع مدیران استانی گفت: شرایط بسیار سخت کرونا، آسیب به خانوارها و کسب و کارها و سیاست های مدیریتی دولت مبنی بر به حداقل رساندن تبعات ناشی از کرونا برخانواده ها و اقشار آسیب پذیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآن داشت که بر اساس رسالت خود از ابعاد مختلف به بحث‌های اشتغال و توانمندسازی را در این شرایط ورود نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: پروژه ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺳﺎزی ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎن ﺑﺎردار در دوره کووید 19 با نام پروژه نعمت، ذﻳﻞﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎری ﻣﺸﺘﺮک ﺳﺎل 2020 ﻣﻴﻼدی وزارت ﺗﻌﺎون، ﻛﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﺻﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ است که مسئولیت و نظارت بر این پروژه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
علاءالدین ازوجی پاسخگویی به نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر و اشتغال زنان سرپرست خانوار مهمترین دستاورد پروژه عنوان کرد و افزود: طراحی و پیاده سازی پروژه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسهیلگری یک NGO و موافقت UNFP در مشارکت و ارائه کمک‌های فنی و حمایتی، تولید اقلام کاملاً استاندارد با ضوابط اعلامی وزارت بهداشت، تولید در 11 واحد کوچک و متوسط و نوپا در چهار استان کرمانشاه، لرستان، فارس و تهران از جمله این اقدامات است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن اشاره به توسعه کسب و کارهای خرد و نوپا برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر در استان، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمرحله اول اجرای طرح حمایت از کسب و کارهای خرد و نوپا، فعالیت 4 طرح در کرمانشاه در زمینه تولید ماسک بهداشتی و با کیفیت با محوریت اشتغال ﮔﺮوهﻫﺎی آﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ از جمله ناشنوایان و زﻧﺎن سرپرست خانوار تحت پروژه نعمت اجرا کرد.
حسن عزیزی در ادامه اجرای طرح حمایتی دولت از کسب و کارهای خرد و نوپا در شرایط حساس کرونایی و توجه به معیشت و درآمد خانوارهای آسیب دیده و آسیب پذیر را با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد ضروری و از اجرای مرحله در استان کرمانشاه موفقیت آمیز دانست.
یاور محمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با اشاره به نهادینه سازی فرهنگ اشتغال از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی، تقویت و توسعه کسب و کارهای نوپا در استان را از اولویت های آموزشی دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای تحقق اهداف پروژه آمادگی خود را برای ارائه آموزش های لازم در چارچوب استانداردهای وزارتخانه، ارائه آموزش‌های مهارتهای زندگی و کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار با هدف پایدارسازی اشتغال آنان اعلام می کند.
محمدطاهر عظیمی فشی مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید استان نیز توجه به کسب و کارهای خرد و زودبازده و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و تبدیلی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک کم برخوردار را از اولویت های صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید، نهادی تخصصی با ابعاد کاملاً حمایتی است که در دو زمینه تامین مالی خرد و حمایت از کسب و کارهای خرد به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
27 تیر 1400 11:44
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 242,564
کلیدواژه ها: علاء الدین ازوجی,دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال,پروژه های خرد و نوپا در استان کرمانشاه
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اشتغال زنان سرپرست خانوار کسب و کارهای خرد و نوپا کار و رفاه اجتماعی کسب و کارهای خرد استان کرمانشاه وزارت تعاون آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی