Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@16:50:53 GMT

واحد مشهد رتبه سوم تولید علم در کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۶۹۶۸

واحد مشهد رتبه سوم تولید علم در کشور شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، رحیم دبیری مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از کسب رتبه سوم و ثبت بیش از چهار هزار مقاله بین‌المللی اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

 رحیم دبیری با اشاره به اینکه در راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، نام واحد مشهد میان سه واحد برتر کشور نمایان شد و با تشریح اطلاعات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تاکنون اطلاعات علمی حدود صد نفر از اعضای هیات علمی واحد در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات وارد شده تا کنون در مجموع بیش از ۴ هزار مقاله بین المللی از واحد مشهد ثبت شده که بیش از ۵۰ هزار بار به این مقالات استناد شده و ماحصل کار امتیاز ۸۶ به عنوان اچ ایندکس برای واحد مشهد بوده است.

دبیری از انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله با مشارکت دانشمندان سایر کشورها (از جمله کانادا، آمریکا، چین، هند ، روسیه، آلمان ، برزیل، استرالیا و ...) خبر داد و افزود : در سال ۲۰۲۰ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد حدود ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات وارد شده در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی‌، واحد مشهد با امتیاز اچ ایندکس ۸۶ در رتبه سوم کشور قرار گرفته است. واحد علوم تحقیقات با امتیاز اچ ایندکس ۱۲۱ و واحد نجف آباد با امتیاز اچ ایندکس ۸۷ به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کرده‌اند. همچنین ۴ نفر از اعضای هیات علمی واحد مشهد بین ۱۵ نفر نخست این سامانه قرار گرفتند.

مدیرکل خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، نمایش توانمندی علمی و ظرفیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد فضای رقابت علمی پژوهشی بین واحدهای دانشگاهی و نیز تشکیل شبکه علمی به ‌عنوان یک شبکه فراسیستمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف سامانه علم سنجی برشمرد.

دبیری در خصوص مزایای این سامانه گفت: فراهم سازی ابزارهای لازم برای شبکه‌سازی علمی، افزایش دقت و سرعت در رابطه با آمارها و گزارش‌های کیفیت و کمیت تولید علم، سهولت بررسی پرونده‌های پژوهشی ارتقا، سهولت شناسایی و انتخاب استاد راهنما براساس سوابق و زمینه‌های پژوهشی و سهولت شناسایی سرآمدان علمی در حوزه‌های موضوعی برای جلسات پیش دفاع متمرکز و هدایت طرح‌های کلان ازجمله مزایای سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی در پایان از اعضای هیئت علمی واحد مشهد خواست تا در اسرع وقت اطلاعات علمی خود را در سامانه ساجد در بخش (اطلاعات تکمیلی اعضای هیات علمی) وارد کنند. همچنین برای سهولت کار، چند فیلم آموزشی در این خصوص آماده شده است که اعضای هیئت علمی می‌توانند از مدیران پژوهشی دانشکده و یا مدیران گروه‌ها دریافت کنند.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1103515 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیات علمی اعضای هیئت بین المللی اچ ایندکس واحد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها