Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران اعلام کرد که واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله های تهران طی۲۰ روز آینده در صورت تامین واکسن آغاز می شود.

 انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا د رجمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در چند روز اخیر در استان تهران شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و همچنین فوتی ها بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۷۴۰۰ بیمار در بیمارستان های استان تهران بستری هستند، لذا برای مدیریت این بیماری همانند پیک های قبلی همکاری مردم نقش موثری خواهد داشت.

وی افزود: میانگین رعایت پروتکلهای استان تهران نسب به میانگین کشور بالاتر است اما با توجه به تراکم بالا و افزایش مسافران مترو و اتوبوس شاهد افزایش ابتلا به ویژه از نوع دلتای کرونا ویروس هستیم. لذا مصوب شد که با همکاری اصناف در شرایط قرمز استان تهران مشاغل گروه هایی که منع فعالیت دارند مورد نظارت بیشتر قرار بگیرد. به این ترتیب تالارها و رستوران ها به جز موارد بیرون بر به همراه پاساژها و سینماها با همکاری اتحادیه ها تشدید نظارت ها برایشان در دستور کار قرار گرفته تا شرایط مدیریت و کنترل بهتر فراهم شود.

وی ادامه داد: در بحث تامین واکسن ۸۱ مرکز تجمیعی مشغول فعالیت هستند که روز گذشته ۴۴ هزار واکسن تزریق شده است و در نمایشگاه بین المللی نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا غرفه هایی برای تزریق واکسن اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: ۱۵ تیم بازرسی مشترک میان اصناف و دادستانی به عنوان اکیپ های بازرسی تشکیل شده اند تا با مشارکت بر روند اجرای پروتکلها نظارت کنند. همچنین در جلسه امروز مطرح شد که یکی از مصوبات در خصوص زیان هایی باشند که اصناف دیده اند که برای جبران آنها به ستاد ملی پیشنهاداتی ارائه شده است.

به گفته استاندار تهران، در استان تهران در ابتدا ۶۸ تا ۷۰ ساله ها ثبت نام کردند اما از دیروز ۶۰ سال به بالاها هم ثبت نام کردند که در تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که براساس پیامک ارسالی می توانند به مراکز برای تزریق واکسن مراجعه کنند. با توجه به آمارها برای همه گروه های سنی به اندازه کافی واکسن وجود دارد تا در ۲۰ روز آینده گروه سنی بالای ۶۰ سال تزریق واکسنشان انجام شود.

 در بخش دیگری از این جلسه مومنی رئیس اتاق اصناف نیز گفت: عملا از ابتدای شیوع کرونا برابر مصوبات ستاد ملی اصناف دستورالعملها را اجرا کردند و با توجه به خیز جدیدی که شکل گرفته شدت عمل بیشتری در رعایت پروتکلها منظور شده است لذا تعطیلات اصناف هایی که در شرایط قرمز اجازه فعالیت ندارند مورد توجه قرار گرفته است. البته بخشی از گزارشات نیز در این زمینه ارسال شده که برخی توجه کافی را ندارند لذا اکیپ های نظارت بر روند نظارتی خود توجه بیشتری خواهند داشت و با تخلفات برخورد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: از دستگاه های دولتی انتظار داریم به حداقل وعده هایی که داده اند عمل کنند هر گونه ممنوعیت باید فراگیر باشد و تنها اصناف را تحت فشار قرار ندهیم و بانک ها نیز باید شامل این تصمیمات باشند در خصوص بدهی ها بیمه و مالیات و تسهیلاتی که ستاد ملی مصوب کرده هنوز اقدامی عملیاتی نشده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان تهران ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم