Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:49:55 GMT

اندونزی، کانون جدید همه گیری کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۷۲۳۸

اندونزی، کانون جدید همه گیری کرونا در جهان

اندونزی با پشت سر گذاشتن هند و برزیل اکنون به کانون جدید همه گیری کووید-۱۹ و به کشوری با بالاترین موارد جدید ابتلا در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در اندونزی بخشی از موج جدید همه گیری است که جنوب شرقی آسیا را در برگرفته است. هرچند میزان واکسیناسیون در این منطقه پایین بوده اما کشورها توانستند تا همین اواخر شیوع ویروس را به نسبت مهار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتنام، مالزی، میانمار و تایلند نیز با بالاترین میزان شیوع بیماری تاکنون روبرو هستند و محدودیت های جدیدی از جمله منع عبور و مرور اعمال شده است.

در اندونزی طی یک ماه گذشته، موارد جدید ابتلا و مرگ و میر بسیار بالا رفته که علت آن شیوع سویه بسیار مسری دلتاست و دو جزیره جاوا و "بالی" را درگیر کرده است. در برخی مناطق، شیوع کروناویروس، نظام سلامت این کشور را با محدودیت روبرو کرده اگرچه بیمارستان ها اقدامات فوری را برای افزایش ظرفیت پذیرش در نظر گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، در بیمارستان عمومی منطقه ای Bekasi که برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ روزها برای دریافت خدمات درمانی در صف انتظار می مانند، چادرهای بزرگی برپا شده است که مجهز به تختهایی برای پذیرش ۱۵۰ بیمار است. در نزدیکی جاکارتا نیز مردم ساعت ها در بیرون از یک داروخانه منتظر بودند تا کپسول اکسیژن خود را شارژ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس اندونزي کرونا در جهان کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد