Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دامپزشکی مازندران از قول مدیرکل این مجموعه اعلام کرد که اکیپ دامپزشکی از روز سه شنبه هفته جاری و یک روز قبل از عید قربان در میادین عرضه دام برای کمک به مردم جهت خرید دام سالم حضور می یابند.

دکتر محمد حسن گلپایگانی افزود : با هماهنگی شهرداری های استان در هر شهر دو مکان برای عرضه دام زنده قربانی تعیین شده است که اکیپ های ثابت دامپزشکی متشکل از کارشناسان آماده معاینه دام زنده برای تایید سلامت دام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این که اعضای این اکیپ ها به صورت رایگان به شهروندان برای خرید قربانی یا معاینه دام و لاشه خدمات مشورت می دهند ، از شهروندان خواست تا پیش از خرید قربانی با مراجعه به این اکیپ ها از خدمات دامپزشکی بهره مند و از سلامت دام مطمئن شوند.

گلپایگانی گفت : در روز عید قربان هم کارشناسان در تمامی ادارات دامپزشکی آماده پاسخگوئی به مسائل بهداشتی شهروندان هستند و حتی شهروندان می توانند بعد از قربانی کردن دام نیز لاشه را در ادارات دامپزشکی و یا میادین اصلی شهر که اکیپ های ثابت در آن مستقر هستند ،نشان بدهند تا کارشناسان لاشه و اندرونه های خوراکی شامل دل، جگر، قلوه و ریه را مورد بازرسی سلامت قرار دهند.

وی  از مردم خواست تا به منظور تامین سلامت خود و خانواده از خرید دام های لاغری مفرط، پشم های ژولیده ، لنگش ، بیماریهای گوارشی همچون اسهال، کچلی یا ریختگی پشم و مهم تر از همه دارای کنه هستند جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندان با هشدار به شهروندان نسبت به تبعات کشتار دام در معابر عمومی ، گفت : به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری های مشترک همچون بیماری تب کریمه کنگو، علاوه بر رعایت نمودن بهداشت فردی و استفاده از دستکش در زمان کشتار و قطعه بندی گوشت، لاشه دام قربانی شده حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

برچسب‌ها عید سعید قربان ساری سازمان دامپزشکی کشور مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان ساری سازمان دامپزشکی کشور عید سعید قربان ساری سازمان دامپزشکی کشور مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند

رئیس سازمان محیط زیست گچساران گفت: هشت شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدامین حسینی، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از دستگیری هشت شکارچی متخلف در گچساران خبر داد و اظهار کرد: این شکارچیان از یک هفته گذشته تاکنون از سوی محیط‌بانان در گچساران شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این شکارچیان متخلف ۲۹ قطعه لاشه کبک و پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی و بادی کشف شد.

رئیس سازمان محیط‌زیست گچساران، گفت: جریمه شکار غیرمجاز هر قطعه کبک با توجه به نوع جنسیت از سه میلیون تا نه میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: کبک، تیهو، گرگ، خرس، کل و بز از مهم‌ترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های حیات وحش گچساران است.

در ادامه داوود حبیبی مسئول روابط عمومی سازمان محیط زیست گچساران، گفت: در این مدت با هماهنگی دادستان و همکاری پلیس اطلاعات انتظامی لاشه دو رأس کل وحشی در منزل شخصی از اهالی روستاهای گچساران کشف شد.

وی افزود: پرونده متخلفان برای بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضائی این شهرستان شد.

حبیبی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست به‌طور شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد شهرستان حضور دارد و با متخلفان زیست محیطی بدون اغماض طبق قانون برخورد خواهد گرد.

کد خبر 751526

دیگر خبرها

  • ۵۶۳ برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود
  • اجرای ۵۶۳ برنامه به مناسبت هفته هلال‌احمر در مازندران
  • احتمال ایجاد سیلاب‌های محلی در مازندران
  • خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه