Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بروز گرما مرغ‌ها قادر به وزن گیری مطلوب نیستند و همچنین با بروز بیماری مرغداران مجبور به کشتار مرغ در اوزان کم و یک و نیم کیلوگرم می شوند و این موضوع وزن گوشت های تولیدی را کاهش می دهد.

وی اظهار داشت: کاهش تولید در استان نیز بسیار اندک و به میزان ۱۵ تن در روز بوده است ولی به محض کاهش تولید فرصت طلبان وارد عرصه شده و اقدام به انباشت مرغ و فروش به قیمت بالاتر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطعه بندی در کنار قاچاق مرغ به سایر استانها نیز در روزهای گذشته از معضلات این موضوع بود، افزود: شهروندان نیز متاسفانه به محض تلاطم در بازار با احتکار خانگی گوشت مرغ برمشکلات دامن می زنند.

کرامتی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ گوشت مرغ در استان تولید می شود و جوجه ریزی نیز در واحد های جوجه ریزی اذربایجان غربی به نحو مطلوبی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در راستای تداوم تولید گوشت مرغ در استان در روزگذشته تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۴۲ قطعه مرغ گوشتی در سطح ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور استان کشتار و روانه بازار مصرف شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۱۰۰ تن و مابقی سایر کشتارگاه های استان بوده است.

آذربایجان غربی با سالانه ۱۰۲ هزار تن تولید گوشت مرغ جزو هشت استان برتر کشور است، سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است که آذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری است و این استان جزو استانهای دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود.

طی هفته اخیر، مشکل کمبود مرغ یکی از مهمترین مشکلات شهروندان بوده و افزایش قیمت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی گوشت مرغ جوجه یکروزه مرغداری جوجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی گوشت مرغ جوجه یکروزه آذربایجان غربی گوشت مرغ جوجه یکروزه مرغداری جوجه آذربایجان غربی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا