Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۲ میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: این میزان پوشاک نه منابع گمرکی و نه ‌مالیاتی دارند و درآمدی به جیب مردم و دولت نمی‌رود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد رئوف قادری اظهار کرد: نزدیک به یک سال و 6 ماه رکود تحمیلی بر فعالیت‌های اقتصادی از جمله نمایشگاه‌ها به دلیل بحران کرونا، سایه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیدواریم زمینه فعالیت‌های اقتصادی و نمایشگاهی در کشور فراهم شود که البته این مهم، نیاز به حمایت‌های دولت و بخش خصوصی دارد.

به گفته مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در طول یک سال و نیم‌ گذشته زیان‌های مادی و معنوی سنگینی به فعالان اقتصادی کشور اعم از تولیدکنندگان، صنعتگران و حتی مصرف‌کنندگان وارد شده است. امروز اما مسیری را طی می‌کنیم که شاید بخشی از زیان‌های ناشی از رکود جبران شود.

وی با اشاره به نمایشگاه پوشاک، گفت: همت و اراده همگی بر این است که در این نمایشگاه اتفاق جدیدی رخ دهد که همان حضور صنف و صنعت در کنار هم است. از طرف دیگر نمی‌توان نسبت به این حوزه بی‌تفاوت بود؛ چرا که حوزه پوشاک فقط یک‌ حوزه اقتصادی در کشور ما نیست و تعریف جدید در حوزه فرهنگی هم برای آن می‌شود در واقع پوشاک، معرف فرهنگ، تاریخ، تمدن و نگاه‌های مردم به مسائل سیاسی و اجتماعی است.

قادری با اشاره به وظیفه همه مسئولان در حوزه پوشاک، افزود: کار مهم همه مسئولان در حوزه پوشاک ضمن حفظ این ارزش‌های فرهنگی، توسعه در حوزه اقتصادی و صادراتی آن است که نیازمند حمایت‌های جدی دولت در زمینه صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار، سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: این میزان پوشاک نه منابع گمرکی و نه ‌مالیاتی دارند و درآمدی به جیب مردم و دولت نمی‌رود.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: نمایشگاه شهر آفتاب این آمادگی را دارد تا از صنعت و اصناف حمایت کند. همانطور که در مهر امسال میزبان برگزاری نخستین رویداد پوشاک، مد و ‌تکنولوژی است که صنعت و صنف را در کنار هم قرار می‌دهد.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) از 20 تا 23 مهر سال 1400 در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود و مقرر شده در این نمایشگاه کالایی فروخته نشود.

انهدام باند "قاچاق سلاح جنگی" در غرب کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران شهر آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از انسداد ۱۲۸ تار نمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی در فضای مجازی در راستای مبارزه با قاچاق وجرائم اقتصادی عنوان داشت: بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی جویی جرائم اقتصادی، کالای قاچاق و جرائم گمرکی توسط کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی در اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

وی عنوان داشت: در اسفندماه سال گذشته با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در بستر اینترنت که در زمینه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم مربوط به حوزه گمرک فعالیت داشتند شناسایی و مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق می‌کردند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۷۸ تارنماو صفحه فعال در بستر اینترنت که در حوزه جرائم اقتصادی از جمله اخلال در بازار ارز، قمار و پولشویی، دارو‌های غیر مجاز فعالیت داشتند شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

سردار رحیمی با اشاره به انسداد ۱۲۸ تار نما و صفحه متخلف در فضای مجازی که در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی فعالیت داشتند، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری ۶ نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آن‌ها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می‌شود، عنوان داشت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین فعال (پیرامون قاچاق و جرائم اقتصادی) دستگیرشدند.

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد