Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا هم به سبب فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان، همراه با افزایش ابر‌های هَمرَفتی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  در این مدت احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد، ادامه داد: جهت وزش باد امروز جنوب غربی تا جنوب و جنوب شرقی و فردا گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. البته امروز در مناطق جنوبی و شرقی هنگام وقوع ناپایداری سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که امروز در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی از ۱۵۰ سانتیمتر بیشتر خواهد شد.

او گفت: در شبانه روز گذشته نیمی از ۱۲ ایستگاه هواشناسی در استان با ثبت دمای ۴۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط بوده‌اند. بر این اساس اهرم، برازجان، بوشهر، خورموج، عسلویه و کنگان دیروز هم‌دما بوده‌اند.

به گفته  این کارشناس، جمعه گرم‌ترین شهرهای استان اهرم و خورموج بودند با ۴۵ درجه سلسیوس که اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد دیروز دمای گرم‌ترین نقاط استان ۵ درجه کاهش یافته است.

سالاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۱ بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۲۱، مد دوم ساعت ۱۵:۱۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۵۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضع هوا پیش بینی وضع هوا آب و هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در پنج استان کشور طی امروز، از تقویت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748206

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد