Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-الهام پاوه‌نژاد که به زودی اجرای نمایش «لاموزیکا» را آغاز می‌کند، معتقد است در حال حاضر نمی‌توان برنامه بلندمدتی برای اجرای تئاتر در نظر گرفت و تاکید دارد که حاضر نیستیم به هر قیمتی کار کنیم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ادامه داد: خوشبختانه بعد از شروع بلیت فروشی نمایش‌مان، استقبال خوبی از سوی تماشاگران اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به اجراهای محدود فکر می‌کنیم چون شرایط، قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان برنامه‌ریزی طولانی مدتی داشت.

او که قصد دارد این نمایش را در کافه گالری باروک اجرا کند، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های نمایش ما این است که در کافه بزرگی اجرا می‌شود که طبیعتا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی در آن آسان‌تر است. اصولا هم نوع اجرا و چیدمان ما به گونه‌ای است که تماشاگر با فاصله ایمنی می‌نشیند.

پاوه‌نژاد درباره اجرای تئاتر در دوران دشوار کرونایی گفت: ما با علاقه و انرژی فراوان شروع به کار کردیم. خوشحالیم که بعد از حدود دو سال بار دیگر مشغول به کار شده‌ایم. ضمن اینکه نوع این کار کم ریسک‌تر است. هرچند که در تمام این مدت مردم در مراکز خرید، مترو، اتوبوس، رستوران‌ها و ... رفت و آمد داشته‌اند و دارند و این در حالی است که پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها به مراتب کمتر از تئاتر و سینما رعایت می‌شود.

این کارگردان در عین حال تاکید کرد: البته اگر شرایط خیلی بد باشد، با وجود هزینه‌ای که کرده‌ایم، قطعا کار را متوقف می‌کنیم چرا که اصل اول، حفظ سلامت و جان افراد است و قرار نیست به هر قیمتی کار کنیم و با جان دیگران و خود بازی کنیم.

او ادامه داد: در این شرایط مدام مشغول آزمون و خطا هستیم. شخصا مدام از پزشکان وضعیت را جویا می‌شوم. هرچند شرایط ملتهب است ولی در عین حال همه چیز هم در جریان است. در این میان ما هم باید ببینیم چگونه می‌توانیم به فعالیت خود ادامه بدهیم. متاسفانه در این وضعیت کسی مسئولیت نمی‌پذیرد. مدیران فرهنگی هم به روی خود نمی‌آورند که پاسخی به خانواده تئاتر بدهند. لابد به این فکر می‌کنند که در مدت زمان کوتاهی که از عمر این دولت باقی مانده، نام نیکی از خود به جای بگذارند.  

«لاموزیکا» به نویسندگی مارگریت دوراس از مهم‌ترین آثار تک پرده‌ای ادبیات نمایشی محسوب می‌شود که توسط زنده‌یاد هوشنگ حسامی ترجمه شده و با بازی پاوه نژاد و احسان کرمی اجرا می‌شود و مجری طرح آن نورالدین حیدری‌ماهر است.

الهام پاوه‌نژاد پس از اجرای نمایش «کافه پولشری» به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش که نزدیک به ۱۰۰ اجرا در سالن‌های مجموعه تئاترشهر، پردیس تئاتر شهرزاد، خانه موزه انتظامی و پنج شهر در استرالیا داشته است، نمایش «لاموزیکا» را برای دومین تجربه کارگردانی و دراماتورژی خود انتخاب کرده است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاوه نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس