Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:01:21 GMT

آب‌رسانی سیار به ۲۲ روستای استان قم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۸۱۱۷

آب‌رسانی سیار به ۲۲ روستای استان قم

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در چهارمین جلسه مقابله با تنش آبی سال ۱۴۰۰، بابیان اینکه تاکنون قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب نداشتیم، افزود: در هفته گذشته با افزایش ۵ درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مناطق بالادست برخی از روستاها در ساعاتی از شبانه‌روز با قطعی یا کاهش فشار مواجه بودیم که برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت و اصلاح این موارد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در هفته جاری مشکلات این روستاها کاهش یافت، ابراز داشت: پروژه‌هایی نیز در راستای اصلاح وضع موجود و همچنین مقابله با شرایط مشابه در سال‌های آینده در دست انجام داریم.

وی ادامه داد: تانکرهای آب‌رسانی سیار شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارند بر اساس تعرفه‌های مشخص‌شده، آب شرب مناطق کم آب را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین بابیان اینکه باوجود افزایش دما، مشکلی برای تأمین آب شهرهای تابعه نداشتیم، گفت: در هفته گذشته تاسیسات پمپاژ یکی از چاه‌های تامین آب شرب و بهداشتی شهر جعفریه نیز که به علت نوسانات برق و فشار ناشی از افزایش مصرف با مشکل مواجه شده بود با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار میلیون ریال تعمیر و به مدار بهره‌برداری وارد شد.

وی در ادامه افزایش برداشت از سد ۱۵ خرداد، آماده‌سازی و تجهیز سه حلقه چاه شهری برای ورود به مدار بهره‌برداری، هماهنگی برای ورود دو حلقه چاه دیگر و تعویض شیر خط شبکه برای بهبود فشار آب در مناطق سوم خرداد شمالی، کارگر و سلامت را از دیگر اقدامات مقابله با تنش آبی برشمرد.

صادق پور در ادامه سخنان خود ضمن اینکه از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب خواست تا با جدیت نسبت به احصای چالش‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آن تلاش کنند، تاکید کرد: باید با تمام توان در خدمت به مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم مشکلات، موجبات نارضایتی مردم عزیزمان شود.

وی تصریح کرد: هرچند کاهش بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف، تأمین آب را با چالش جدی مواجه کرده است اما تمام توانمان را برای آب‌رسانی به مردم استان به کار خواهیم بست و امیدواریم با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود، تابستان گرم و سخت سال جاری را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از مردم خواست تا با استفاده درست از آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی، کمک به برخورد با انشعابات غیرمجاز، جلوگیری از استفاده از آب شرب برای سایر کاربری‌ها و عدم نصب پمپ بر روی انشعابات قبل و بعد از کنتور، خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از وضعیت فعلی یاری رسانند.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب قم شركت آب و فاضلاب قم آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب قم شركت آب و فاضلاب قم صرفه جویی در مصرف آب قم شركت آب و فاضلاب قم آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی