Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:39:42 GMT

بازگشایی مرز بلغارستان برای گردشگران ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۸۴۱۰

باتوجه به این که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا میگذرد مرز تمامی کشورها بر روی ایرانیان بسته بود حال بلغارستان نیز به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان، مالدیو، سریلانکا و امارات نیز اضافه شده و قرار است از همین فصل تابستان تور بلغارستان و در راس آن ها تور وارنا 1400 نیز انجام بگیرد.

 

شرایط سفر به بلغارستان

پیش از آن تا تاریخی که به طور رسمی زمان سفر به بلغارستان مشخص شود طبق آخرین بیانیه‌ی وزارت امور خارجه بلغارستان، انجام سفرهای توریستی به این کشور برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نیست و مسافران ایرانی تنها در صورت شرایط خاص می‌توانند به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطلاع از افراد واجد شرایط و شرایط سفر به بلغارستان، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

آغاز تور بلغارستان از 15 مرداد با شرایط زیر

تور بلغارستان تابستان از 15 مرداد شروع، و 7 شب و 8 روز بوده و بصورت مستقیم توسط ایرلاین ماهان ایر انجام میگیرد

خدمات تور بیمه کرونا بلیط هواپیما مستقیم ماهان راهنمای فارسی زبان سیم کارت گشت شهری توضیحات تور بلغارستان نرخ کودک زیر 2 سال 995.000 می باشد ضمانت بازگشت مسافر به ازای هر نفر 50میلیون تومان می باشد اخذ ویزا و داشتن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار الزامیست

 

شرایط سفر به بلغارتان تا پیش از 15 مرداد

 

افراد واجدالشرایط برای سفر به بلغارستان

شهروندان بلغارستان اتباع کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا اعضای کشورهای شینگن (شامل جمهوری سان ماریو، آندورا، موناکو و شهر واتیکان) و خانواده‌های آن‌ها افراد دارای اقامت دائم یا بلندمدت در بلغارستان و اعضای خانواده آن‌ها افراد داری ویزای اقامت بلند‌مدت  “Visa D” در بلغارستان افراد دارای مجوز اقامت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا یا کشورهای شینگن و اعضای خانواده آن‌ها

افراد زیر می‌توانند بدون درنظرگرفتن تابعیت‌شان به کشور بلغارستان سفر کنند.

متخصصان پزشکی، محققان پزشکی، مددکاران اجتماعی با هدف انجام سفرهای کاری و حرفه‌ای کارکنانی که در تهیه‌ی محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات حفاظتی فعالیت دارند. مقامات دولتی و اعضای کابین‌ آن‌ها، دیپلمات‌ها، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، نیروهای نظامی، کارمندان امنیتی و  افرادی که با اهداف بشر دوستانه سفر می‌کنند. نمایندگان حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری کارگران فصلی کشاورزی و گردشگری افرادی که با اهداف آموزشی یا شرکت در امتحانات به بلغارستان سفر می‌کنند. برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی ورزشی و مربیان و ورزشکارانی که داری ویزای اقامت طولانی‌مدت “Visa “D” هستند اتباع خارجی دارای تابعیت بلغارستان برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در رویداد‌های فرهنگی بین‌المللی

 

شرایط سفر به بلغارستان در دوران کرونا

افراد واجد شراط در صورت ارائه‌‌‌ی یکی از موارد زیر می‌توانند به بلغارستان سفر کنند:

۱) ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون مسافران: گواهی واکسیناسیون مسافران در صورت تزریق دوزهای کامل واکسن و گذشت ۱۴ روز از زمان تزریق آخرین دوز واکسن، معتبر می‌باشد.

درج اطلاعات زیر در گواهی واکسیناسیون مسافران ضروری است:

درج نام لاتین مسافر و تاریخ تولد او تاریخ ترزیق آخرین دوز واکسن نام واکسن و تعداد دوزهای مجاز آن شماره سریال هر دو دوز واکسن نام شرکت تولید‌کننده واکسن کرونا نام کشوری که واکسن موردنظر در آن تجویز شده است. نام صادرکننده گواهی‌نامه واکسیناسیون

واکسن‌های موردتایید کشور بلغارستان عبارتند از:

«آسترازانکا» (AstraZeneca) «کووید شیلد» (Covieshield) «جانسون» (Janssen) «مدرنا» (Moderna) «فایزر» (Pfizer) «سینوفارم» (Sinopharm) «سینو واک» (Sinovac) «اسپوتنیک» (Sputnik)

۲) ارائه‌ی نتیجه‌ی مثبت تست پی سی آر: برای آن دسته از کسانی که به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شده و از زمان تست آن‌ها ۱۵ تا ۱۸۰ روز می‌گذرد.

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

نام شخص به زبان لاتین اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس زمان صدور مدرک درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR) درج نتیجه مثبت در مدارک تست- (Positive)

۳) ارائه‌ی نتیجه تست «پی سی آر» (PCR) که ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده است یا ارائه‌ی نتیجه‌ی منفی تست «آنتی‌ژن» که ۴۸ ساعت پیش از سفر انجام شده است. (تاریخ سفر مسافران، روز ورود آن‌ها به بلغارستان درنظر گرفته می‌شود.)

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

نام شخص به زبان لاتین اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس زمان صدور مدرک درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR) درج نتیجه منفی در مدارک تست- (Negative)

افراد زیر می‌توانند بدون ارائه‌ی مدارک ذکر شده به بلغارستان سفر کنند

رانندگان اتوبوس و مهمان‌داران در صنعت حمل‌و‌نقل بین المللی اعضای خدمه کشتی‌ها اعضای خدمه هواپیمایی شهروندان جمهوری رومانی و شهروندان بلغارستانی که از جمهوری رومانی وارد می‌شوند هزینه های سفر به بلغارستان سفر به بلغارستان با تورهای وارنا

معمولا تورهای وارنا به مدت ۸ روز و ۷ شب می باشند که هزینه آن ها با توجه به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر متفاوت خواهند بود.

پروازهای مستقیم به وارنا

از تهران پرواز مستقیم به وارنا که به صورت جدا از تور باشد وجود ندارد و می توانید تور بلغارستان را تهیه کنید و از پروازهای چارتری و مستقیم تهران وارنا استفاده کنید.

 

پروازهای غیر مستقیم به وارنا

پرواز مستقیمی در مسیر تهران به وارنا وجود ندارد، بنابر این باید از پروازهای غیر مستقیم و همراه با یک بار توقف و بلیط هواپیما وارنا استفاده کنید. برای پرواز غیر مستقیم نیز دو راه دارید. یا هر دو پرواز را با هم تهیه کنید و یا اینکه ابتدا به استانبول رفته و بعد از آن با پروازهای استانبول به وارنا به مقصد برسید.

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: گردشگران ایرانی بلغارستان سفر سفر به بلغارستان تور بلغارستان زبان لاتین شرایط سفر سفر کنند پی سی آر ارائه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس

مسؤل آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: خانواده چهار نفری که در منطقه کوهستانی فاز ۱۱ شهر پردیس گم شده بودند، بعد از ۵ ساعت جستجو توسط تیم نجات آتش‌نشانی و با پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر پردیس، نجات یافتند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، امیرحسین ملأشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نجات گردشگران مفقود در منطقه کوهستانی فاز 11 شهر پردیس، اظهار داشت: به دنبال گم‌شدن خانواده چهار نفری در منطقه کوهستانی زون 1 و زون 5 فاز 11 شهر پردیس و آبشار کمرد، دو تیم امداد و نجات آتش‌نشانی برای یافتن آن‌ها جست‌وجوی گسترده‌ای آغاز کردند.

وی افزود: نیمه‌شب گذشته در پی تماس مردمی مبنی بر عدم برگشت پدربزرگ و 3 نوه‌ که برای تفریح و کوهنوردی از خانه خارج شده و پس از 6 ساعت هنوز برنگشته بودند، آتش‌نشانی 2 تیم نجات به همراه تجهیزات لازم و پشتیبانی هلال‌احمر به منطقه اعزام و جستجو آغاز شد.

مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس با اشاره به وسعت منطقه مورد نظر گفت: سرانجام تیم جستجو و نجات پس از حدود 5 ساعت تلاش پردلهره، خانواده‌ گم‌شده را در پای کوه یافتند.

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

 ملأشور یادآور شد: این پدربزرگ به همراه نوه‌هایش برای گردش و تفریح به منطقه کوهستانی فاز 11 پردیس رفته بودند و پس از اینکه زمان برگشتشان طولانی شده، والدین بچه‎ها با نگرانی از پلیس و آتش‌نشانی کمک خواستند.

 مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی به‌صورت شبانه تمامی منطقه را مورد کاوش و جست‌وجو قرار دادند تا اینکه پس از 5 ساعت جست‌وجوی بی‌وقفه، پدربزرگ و بچه‌ها پیداشده و تحویل خانواده‌شان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه