Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با نهادهای مردمی برگزار شد. در این نشست که با حضور برخی از نهادهای مردمی استان البرز و به دعوت جعفر داراب خانی معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد، زمینه توسعه فعالیت‌های مشترک در قالب «دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه» بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد هنری مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این نشست ضمن تأکید بر لزوم مدیریت و هم افزایی ظرفیت‌های مردمی در فرآیندهای قضائی؛ گفت: با وجود این دستورالعمل، زمینه‌ی همکاری‌های مشترک بین قوه قضائیه و نهادهای مردمی در بستر سامانه مشارکت فراهم شده و سازمان‌های مردم نهادی که تمایل به همکاری با قوه قضائیه دارند می‌توانند آمادگی خود را در این سامانه اعلام کنند.
در ادامه جعفر داراب خانی با تأکید بر اعلام آمادگی دادگستری استان البرز برای توسعه همکاری‌های مشترک با نهادهای مردمی در قالب دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، افزود: این مسیری است که تازه آغاز شده و بدون تردید در فرآیند اجرای آن، نیازمند درک متقابل از پیش نیازها و الزامات آن هستیم.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در پایان ضمن تأکید بر اهمیت جلب مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تأثیرات مثبت این تعامل و مشارکت، آینده‌ی روشن‌تری را پیش رویمان قرار خواهد داد.
در این جلسه نمایندگان نهادهای مردمی، به بحث و تبادل نظر پیرامون دغدغه‌های خود درخصوص موضوع جلسه پرداختند.
گفتنی است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با تهیه و تدوین ۷۳ برنامة عملیاتی و اجرایی احصاء شده از دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه به همراه تدوین بیش از ۴۰۰ ریزگام عملیاتی، پایلوت کشوری استخراج این برنامه‌ها شد.

کد خبر 5260649

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری البرز شهرستان کرج ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل شورای نگهبان شیوع کرونا عکس استانها سیلاب قوه قضاییه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نهادهای مردمی قوه قضائیه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی