Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که به طور کامل علیه کووید ۱۹ واکسینه شده اند، نسبت به افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند، از نظر سیستم ایمنی بسیار قوی تر هستند.

به گزارش برنا؛ محققان پی بردند افراد واکسینه شده دارای بالاترین سطح آنتی بادی بودند که تقریباً سه برابر بیشتر از افراد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، این یافته‌ها ممکن است افرادی را که معتقدند به دلیل ابتلاء قبلی به کووید ۱۹ در امان هستند تشویق کند که واکسن بزنند.

دکتر «اریک سیوپنا»، سرپرست تیم تحقیق در نیوهاید پارک نیویورک، در این باره می‌گوید: «این یک مطالعه دلگرم کننده است که بیشتر تأیید می‌کند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به بهبودی از عفونت ایجاد می‌کند.»

این مطالعه همچنین نشان داد که زنان و مردان پس از واکسیناسیون یا ابتلاء به کووید ۱۹، سطح آنتی بادی متفاوتی دارند.

به گفته محققان، این مسئله احتمالاً نتیجه اختلاف نسبت هورمون‌ها مانند استروژن و تستوسترون است.

تیم تحقیق در این مطالعه، سطح آنتی بادی کووید ۱۹ را در بیش از ۲۶۰۰۰ نمونه خون از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده، در کنار افرادی که از عفونت کووید ۱۹ بهبود یافته بودند، ارزیابی کرد.

محققان همچنین به تفاوت‌های مرتبط با سن بین زنان و مردان بهبودیافته یا واکسینه شده پی بردند.

در میان افراد مسن‌تر از ۵۱ سال، مشخص شد که سطح آنتی بادی در زنان بیشتر از مردان است. نویسندگان معتقدند این شرایط ممکن است مربوط به تغییر در سطح هورمون استروژن زنانه باشد که در حدود این سن رخ می‌دهد و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرپرست تیم واکسیناسیون زنان مردان سیستم ایمنی بدن کرونا سطح آنتی بادی واکسینه شده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند