Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ سعید بالش زر رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد و از شهروندان خواست که جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از هرگونه تیراندازی در این مراسمات اکیداً خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالش زر با اشاره به رسم و رسوم غلط تیراندازی در مراسم عزا، عروسی و استفاده نابجا از اسلحه درکهگیلویه و بویراحمد افزود: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌ های لازم در حمل، نگهداری و عدم استفاده صحیح از سلاح گرم، قتل و مجروحیت ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌ اند.

او تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد قتل های پارسال و ۹۵ درصد از قتل های امسال در سطح استان به وسیله سلاح گرم به وقوع پیوسته است.

بالش زر تصریح کرد: پلیس همواره تاکید کرده است، اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی مراجع ذیصلاح آن را در دسترس دیگران و افرادی که آموزش‌ های لازم را در این خصوص ندیده اند قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان ابراز داشت: تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح‌ های گرم جرم محسوب می‌شود.

او بیان کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.

بالش زر گفت: برای ارتقای امنیت، برخورد با استفاده کنندگان بصورت غیرمجاز از سلاح و مهمات ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار واطلاعات مربوط به سلاح ومهمات غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

بیست و سوم تیرماه امسال، رسم کهنه و غلط تیراندازی در مراسم عروسی در شهرستان بویراحمد باعث اصابت‌ تیر و کشته شدن دختر بچه ۳ ساله شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد پلیس آگاهی تیراندازی تیراندازی در مراسم بالش زر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901251

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت