Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:17:35 GMT

احیای بزرگترین پارک وین

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۱۷۷

احیای بزرگترین پارک وین

مقامات وین، پایتخت اتریش از تلفیق مفاهیم قراردادی پارک و طراحی‌های مدرن شهری در بزرگترین فضای سبز شهر به نام Kurpark Oberlaa خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک Kurpark Oberlaa از سال ۱۹۷۴ تاکنون به عنوان بزرگترین پارک پایتخت اتریش شناخته شده و قرار است تا سال ۲۰۲۵، تحولات زیادی را متحمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زودی مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، مکان‌های تفریحی، پیست‌های اسکیت و مکانی برای حفظ حیات وحش سراسر این فضای سبز را فرا خواهد گرفت. مدیران وین از اختصاص فضایی به مساحت ۹۳ هزار متر مربع از پارک به امکانات جدید خبر داده و ادعا کرده‌اند بهره‌برداری از تمام این مکان‌ها تا سال ۲۰۲۵ امکان‌پذیر خواهد بود. شهردار وین نام Freie Mitte را برای فضای سبز جدید برگزیده و آن را به عنوان بزرگترین پارک مدرن شهر معرفی کرده است.

در پروژه جدید پارک، بخش‌هایی از خط راه‌آهن قدیمی حفظ خواهد شد ضمن اینکه مقامات تمام تلاش خود را برای افزایش تنوع زیستی منطقه به کار خواهند گرفت. در واقع، قرار است Freie Mitte میزبان حیوانات و گونه‌های گیاهی بسیاری نظیر وزغ‌های سبز، خرگوش‌های قهوه‌ای، مارمولک‌های شنی، بازها و انواع پروانه‌ها و پرنده‌ها باشد.

فضای قدیمی پارک با درختانی صد ساله حفظ خواهد شد و دسترسی بازدیدکنندگان به بخش حیات وحش پارک از طریق پیاده‌راه‌هایی چوبی ممکن می‌شود. مردم می‌توانند در این مسیرها بر چشم‌اندازهای سراسر پارک اشراف کامل داشته باشند و نحوه پرورش حیوانات و گیاهان را از نزدیک مشاهده کنند.

بخش وسیع دیگری از پارک نیز به فضاهایی برای گرفتن دوش آفتاب، نصب تجهیزات ورزشی، مسیری برای دوچرخه‌سواری، یک باغ اجتماعی و سایر امکانات تفریحی اختصاص داده می‌شود. این قسمت پارک که Park Belt ۱ نامیده شده، قرار است تا پاییز ۲۰۲۱ تکمیل و به وسیله بیشه‌های سبز کوچکی از سایر بخش‌های پارک جدا شود.

مدیران وین امیدوارند پس از احیای بزرگترین پارک شهر و افزایش فضاهای سبز آن نه تنها به کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک کنند، بلکه نشاط را نیز برای شهروندان پایتخت به ارمغان آورند.

کد خبر 507996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان احیای شهر اتريش وین حیات وحش پارک فضاي سبز شهري فضای سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بزرگترین پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش های صافی و احیای مو در سال 2024

به نقل از شاهانو؛ امروزه روش‌های جدید و پیشرفته‌ای برای صافی و احیای مو به‌کار گرفته می‌شود که کراتین مو یکی از متداول‌ترین این روش‌ها به‌حساب می‌آید. تمامی روش‌های صاف‌کننده و احیاکننده مو، علاوه‌بر صاف کردن موها به تقویت و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کنند. با این حال توانایی این روش‌ها در بازگرداندن پیوندهای مو به بهترین نحو بسته به نوع و جنس مو و همچنین درجه آسیب آن متفاوت است. هر یک از روش‌های صاف‌کننده و احیاکننده موها، مزایا و معایبی به همراه دارند.

معرفی روش‌های صافی و احیای مو در سال 2024

موهای افراد ممکن است به دلایل مختلف همچون تغییرات آب‌وهوا، تغذیه و شرایط زندگی دچار خشکی و شکنندگی شود. برخی از افراد نیز به‌طور طبیعی موهای وز و مجعد دارند و به‌دنبال راهی برای صاف کردن و احیای موهای خود هستند. ازآنجایی‌که استفاده مداوم از اتو مو و سشوار به موها بیشتر آسیب می‌رساند و صافی مو با استفاده از اتو مو دوام زیادی نخواهد داشت، اغلب افراد به‌دنبال یک راه‌حل کم ضرر و بادوام برای صاف کردن موهای خود هستند. روش‌های متعددی برای صاف کردن موها وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

کراتینه مو

کراتین مو یکی از اجزای تشکیل‌دهنده موها و نوعی پروتئین است و درصورتی‌که افراد غذاهای حاوی کراتین مصرف کنند، این ماده جذب موها می‌شود و در صافی و احیای موی آن‌ها تاثیر دارد. بااین‌حال افرادی که به دلایل خاصی این ماده در رژیم غذاییشان کاهش پیدا کرده و موهای آن‌ها خشک و وز شده است، می‌توانند از این روش صافی و احیای مو استفاده کنند.

این روش صافی و احیای مو از مواد شیمیایی تشکیل شده می‌شود و انواع و برندهای مختلفی از آن در بازار وجود دارد. افراد باید در هنگام خرید کراتین مو به مارک آن توجه کنند و درصورت نیاز از یک متخصص مو مشاوره بگیرند. اثربخشی درمان کراتین یک الی دو ساعت زمان می‌برد و با نگهداری مناسب از آن نتایج شگفت‌انگیزی بر روی موها ایجاد می‌شود که 6 تا 9 ماه ماندگار خواهد بود.

همچنین توصیه می‌شود افراد این مواد را در خانه استفاده نکنند و برای استفاده از آن به آرایشگاه‌ها مراجعه کنند. زیرا مواد کراتین مو شامل اجزای آزادکننده فرمالدئید است و درصورت استفاده اشتباه از آن، آسیب جدی به موها وارد می‌شود. به‌منظور طولانی‌تر کردن اثر درمان کراتین، مراقبت‌های منظم از موها توصیه می‌شود. افرادی که موهایشان به شدت آسیب دیده، درمان کراتینه برای آن‌ها مناسب نیست و بهتر است برای صافی و احیای موی خود از روش بوتاکس مو استفاده کنند.

بوتاکس مو

اگر به‌دنبال درمان موهای ابریشمی هستید، خرید بوتاکس مو برای شما مناسب است. این روش صافی و احیای مو، موهای کم آب، خشک، وز و مجعد افراد را به حالت درخشان و صاف تبدیل می‌کند. این روش موثر در درمان موها بدون استفاده از مواد شیمیایی و بیشتر با استفاده از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و برخی از اسانس‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین بوتاکس مو یک حالت‌دهنده عمیق و سالم است و برای دریافت نتیجه بهتر باید طی چهار تا پنج جلسه انجام شود. زیرا این درمان برخلاف کراتین مو به زمان بیشتری برای رسیدن به نتایج کامل نیاز دارد.

پروتئین مو

یکی دیگر از روش‌های صافی و احیای موها استفاده از مواد پروتئین مو است. در این روش مواد پروتئینی برای ترمیم موهای شکننده و خشک استفاده می‌شود و به تقویت مو و رشد آن کمک می‌کند. در واقع با اعمال پروتئین بر روی مو، نواحی ضعیف و آسیب‌دیده آن تقویت می‌شوند و از شکستن مو جلوگیری خواهد شد. افراد بلافاصله پس از استفاده از مواد پروتئین تفاوت موهای خود را احساس خواهند کرد و اثر این روش درمانی بر روی مو 4 تا 6 هفته ماندگار است.

به افراد توصیه می‌شود پس از خرید پروتئین مو از آن در خانه استفاده نکنند و برای به‌کار بردن این روش درمان به آرایشگاه مراجعه کنند. زیرا استفاده نادرست از پروتئین همانند کراتین مو می‌تواند به موها آسیب برساند.

مزایای استفاده از روش‌های صافی و احیای مو

استفاده از روش‌های صافی و احیای مو به‌خصوص برای موهای آسیب‌دیده دارای مزایای متعددی است که این مزایا به شرح زیر هستند:

این روش‌های صاف‌کننده و احیا کننده به بازسازی و تقویت پیوندهای آسیب‌دیده مو کمک می‌کنند، شکستگی مو را کاهش می‌دهند و استحکام و انعطاف‌پذیری کلی ساقه مو را بهبود می‌بخشند. با خرید کراتین مو اصل و استفاده از آن افراد می‌توانند پیوندهای شکسته دی‌سولفید در موهای آسیب‌دیده را که در اثر فرآیندهای شیمیایی مانند دکلره کردن و رنگ کردن ایجاد شده‌اند، ترمیم کنند. این روش‌ها انتهای دوشاخه مو را مهروموم می‌کنند و از دوشاخه شدن انتهای مو جلوگیری خواهند کرد و در نهایت ظاهر کلی آن را بهبود می‌بخشند. این روش‌های صاف‌کننده و احیاکننده خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشند و در نتیجه مو کمتر در معرض شکستگی و ریزش قرار می‌گیرد. استفاده منظم از کراتین مو و سایر روش‌های صافی و احیای مو از مو در برابر آسیب‌های بعدی ناشی از حرارت دیدن، عوامل محیطی یا مواد شیمیایی محافظت می‌کنند. این روش‌های درمانی به صاف‌تر، براق‌تر و شاداب‌تر شدن بافت مو کمک می‌کنند. استفاده از این روش‌ها موها را دربرابر مواد شیمیایی سازگارتر می‌کنند و در دوره‌های بعدی رنگ زدن سالم‌تر باقی می‌مانند. عناصر کلیدی تشکیل‌دهنده مواد بوتاکس، پروتئین و کراتین مو

استفاده از موادی نظیر بوتاکس، پروتئین و کراتین مو در صاف کردن و احیای مو بسیار موثر هستند. زیرا در این مواد، علاوه بر پروتئین کراتین عناصری دیگری وجود دارد که موها را تغذیه می‌کنند و مشکلات آن را برطرف خواهند کرد. این عناصر عبارت‌اند از:

روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب سرامیدها پانتنول پروویتامین B5 کلاژن هیدرولیزشده روغن نارگیل هیالورونیک اسید بیوتین پپتیدها آمینواسیدها عصاره‌های میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های فراوان پروتئین‌های ابریشم

خرید محصولات اورجینال صافی مو از شاهانو

برای داشتن موهایی صاف و براق از روش‌های صاف کردن و احیای مو همچون کراتین مو، بوتاکس مو و پروتئین مو استفاده می‌شود. داشتن موهای صاف و براق ظاهر افراد را بهبود می‌بخشد و اعتماد به نفس آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. افراد می‌توانند با توجه به نوع مو، سبک زندگی و نتیجه دلخواه یکی از روش‌های صاف کردن و احیای مو را انتخاب کنند. برای خرید محصولات اورجینال به سایت شاهانو مراجعه نمایید.

دیگر خبرها

  • بهترین روش های صافی و احیای مو در سال 2024
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان