Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه یمنی از تنش شدید میان نیروهای سعودی و شبه‌نظامیان «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات در مجمع الجزائر سقطری واقع در نزدیکی اقیانوس هند در نزدیکی خلیج عدن خبر داد.

این منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «عربی ۲۱»، گفت: «از روز شنبه (دیروز - ۱۷ ژوئیه)، تنش میان نیروهای سعودی حاضر در سقطری که در سال ۲۰۱۸ در آن مستقرند و نیروهای شورای انتقالی جنوب به جایی رسید که نیروهای وابسته به امارات، عربستان سعودی را متجاوز توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیفی که حوثی‌ها برای ائتلاف نظامی که ریاض سالهاست، هدایت آن را برعهده گرفته، استفاده می‌کنند».

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «یک گروه مسلح وابسته به شورای انتقالی، طی روزهای گذشته به بیمارستان سعودی در سقطری حمله کردند و به سوی آن تیراندازی کردند. این اقدام در سایه تحریکات گسترده فرماندهان و سران شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی علیه نیروهای سعودی صورت گرفت».

به گفته این منبع، این گروه مسلح که گفته می‌شود اعضای آن مصرف‌کننده مواد مخدر هستند، هر شب به این بیمارستان سعودی در سقطری مراجعه می‌کردند تا قرص‌هایی که آن را «قرص‌های باکیفیت» توصیف می‌کنند، دریافت کنند که با مخالفت مواجه شدند.

مجمع الجزائر سقطری شامل ۶ جزیره است که تا پایان سال ۲۰۱۳، زیر مجموعه استان حضرموت در شرق یمن بود اما در این سال با دستور «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن خود به یک استان تحت عنوان «مجمع الجزائر سقطری» تبدیل شد.

این منبع گفت که در پی رفت و آمد مستمر نیروهای مسلح وابسته به شورای انتقالی به  بیمارستانی که تحت مدیریت سعودی‌ها بود، فرماندهی نیروهای سعودی از رهبری شورای انتقالی در سقطری خواست که این افراد را کاملا از این جزیره کند و به مناطقی از آن آمده‌اند یعنی استان ضالع، انتقال دهد.

وی افزود که در پی این درخواست سعودی‌ها، افراد مسلح مذکور به سوی بیمارستان تیراندازی کردند هرچند که این حمله مسلحانه هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

به گفته این منبع آگاه، امارات از طریق شورای انتقالی و نیروهای نزدیک به خود در سقطری، اقدام به تحریک علیه نیروهای سعودی می‌کند. این در حالی است که از زمان اخراج و طرد نیروهای محلی وابسته به دولت مستعفی یمن در ژوئن 2020 تا کنون، قدرت در سقطری میان نیروهای شورای انتقالی و نیروهای سعودی تقسیم شده است.

این منبع گفت که تحریک علیه عربستان سعودی در سقطری تحت عناوین مختلف از جمله «پایان دادن به حضور نظامی در سقطری» و متهم کردن آن به «مانع‌تراشی مقابل تحقق رویای شورای انتقالی در جدایی» صورت می‌گیرد. افسران اماراتی که در حال هدایت این موج و اقدامات هستند.

از ژوئن گذشته، شبه‌نظامیان شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی، کنترل شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری را در دست گرفته‌اند و پس از درگیری‌های محدود با نیروهای دولت مستعفی یمن، کلیه مقامات محلی را از این شهر بیرون کردند.

از سوی دیگر، استان‌های جنوبی یمن از جمله عدن که از آن به عنوان پایتخت موقت دولت مستعفی یمن یاد می‌شود، شاهد تشدید درگیری‌ها علیه نیروهای این دولت است.

در جدیدترین تحول روی داده از سوی نیروهای شورای انتقالی، تعرض به ساختمان دولتی شرکت نفت در عدن است که در حال حاضر تحت کنترل این نیروها در‌آمده است.

پیش از آن نیز، نیروهای شورای انتقالی به مقر سازمان اقتصادی عدن وابسته به وزارت دفاع دولت مستعفی حمله کردند.

انتهای پیام/م
 

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات سقطری نیروهای شورای انتقالی نیروهای سعودی دولت مستعفی مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».     «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم   جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد

دیگر خبرها

  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان