Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحد‌های مسکونی، باعث افزایش آگهی‌های دروغین کلاهبرداری با عنوان «واگذاری واحد‌های مسکونی با اجاره‌های ارزان قیمت» به متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت: با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن ما شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلت فرم‌های سایت‌های واسطی مانند دیوار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین شده و استفاده از ترفند‌های خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت: متاسفانه درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با شیوه‌های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایت‌های واسطه‌ای یکی از شگرد‌های مجرمان بوده که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و عدم آگاهی آنان به راحتی کلاهبرداری می‌کنند؛ این افراد همواره جدیدترین ترفند‌ها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می‌برند.

وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده سازی نظام احراز هویت یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های واسطه‌ای است که متاسفانه علی رغم پی گیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره حساب‌های که از طرق مختلف و بنام سایر اشخاص به دست می‌آورند از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی پیاده سازی موارد مذکور را در سایت‌های واسط جهت پیشگیری از وقوع کلاهبرداری ضروری دانست و به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان هیچ گونه مبالغی را به عنوان بیعانه به آگهی دهندگان پرداخت نکنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبرداری مستاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سنگ قبر هم نجومی شد

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبرفوری، قیمت سنگ در ارزان ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می رسد. ارزان ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900166

دیگر خبرها

  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی